Приходите от продажби в рамките на коледния сезон в САЩ са нараснали с 5,1% до над 850 млрд. долара през 2018 г. Това е най-силният ръст за последните шест години, сочи доклад на Mastercard, цитиран от Ройтерс.
Според него покупките са били насърчени от силната икономика и ранните намаления.
Данните включват онлайн продажбите и тези в магазините между 1 ноември и 24 декември. Националната федерация на търговците на дребно прогнозира, че ръстът ще бъде между 4,3 и 4,8% през ноември и декември.
„Потребителското доверие се пренесе в празнично настроение в търговията на дребно“, коментира Стийв Садоув, старши съветник на Mastercard.
Почти пълната заетост и нарастването на заплатите насърчиха потребителските разходи, които през октомври достигнаха връх за последните близо две десетилетия.
Данните освен това подсказват, че потребителското доверие не е засегнато от скорошната волатилност на фондовите пазари в САЩ, както и от притесненията за забавянето на глобалния икономически растеж.
Тъй като тази година Бъдни вечер се падна в понеделник, хората имаха допълнителен ден за пазаруване.
Без изненада онлайн продажбите се радват на силен ръст. Те са се увеличили с 19,1% според доклад на SpendingPulse, публикуван от аналитичното звено на Mastercard.
Amazon.com обяви рекорден празничен сезон, в рамките на който милиарди продукти са били доставени безплатно през абонаментната услуга Prime само в САЩ. Книжата на компанията повишиха стойността си с 2 на сто преди началото на борсовия ден.
За разлика от това продажбите на универсалните магазини са се свили с 1,3%, след две години, в които имаха по под 2% ръст. До голяма степен това се дължи на затварянията на част от магазините. Но онлайн продажбите за тази група са нараснали с 10,2 на сто, подсказвайки, че големите инвестиции в електронната търговия, целящи справяне с продължаващия спад на потока от хора в магазините, дават плодове.
Книжата на Target повишиха стойността си с 1%, а тези на Walmart също поскъпнаха, но съвсем леко.
Разходите за облекло и продукти за дома са били силни, с ръст съответно от 7,9 на сто и 9%. Но продажбите на електроника и уреди са се свили с 0,7%, в сравнение със 7,5% ръст през миналата година.