American Express (AmEx) с лекота задмина очакванията на Уолстрийт за печалба за първото тримесечие на годината благодарение на рекордното инвестиране в картите ѝ за лоялни клиенти и силната американска икономика, които позволиха на потребителите да харчат повече.
Базираната в Ню Йорк компания е заделила рекордните 2,35 млрд. долара за бонуси към клиенти през първите три месеца на годината, опитвайки се да привлече повече платежоспособни потребители и да парира конкуренцията на големите американски банки, съобщава Ройтерс.
JPMorgan Chase, Citigroup и Bank of America, всички от които също предлагат преференциални карти, отчетоха ръст на картовия си бизнес за периода януари-март.
„Резултатите показват добра възвръщаемост на инвестициите, които правим, за да насърчим ръста в премиум сектора“, каза в изявление главният изпълнителен директор на AmEx Стивън Скуери.
От компанията посочиха също, че очакват печалбата ѝ за 2018 г. да е в горната граница на предвиждания диапазон между 6,90 до 7,30 долара за акция. Средно анализаторите очакват 7,11 долара за акция, по данни на Thomson Reuters I/B/E/S.
От компанията заявиха, че разходите на потребителите за първото тримесечие са се увеличили с 3% в САЩ и със 7% в световен мащаб. Това се случва на фона на ръст в потребителските разходи в Съединените щати през януари и февруари.
Нетната печалба на AmEx е нараснала до 1,63 млрд. долара, или 1,86 долара на акция, през първите три месеца на годината. За сравнение година по-рано тя беше 1,25 млрд. долара, или 1,35 долара на акция. Очакванията на анализаторите бяха за 1,71 долара на акция.
Общите приходи, без разходите за лихви, отбелязват ръст от 12% до 9,72 млрд. долара, подобрявайки прогнозите на експертите за 9,46 млрд. долара.
В същото време главният финансов директор на AmEx Джефри Кембъл заяви, че компанията ще поднови обратното изкупуване на акции през втората половина на 2018 г.