Британското подразделение на германската верига супермаркети Lidl съобщи в сряда, че си е поставило нова цел да има 1100 магазина до края на 2025 г., като в процеса ще бъдат създадени до 4 хил. нови работни места, предава Ройтерс.
Lidl GB, която е част от германската компания за търговия на дребно Schwarz, преди това имаше цел за 1000 магазина до края на 2023 г., която по думите ѝ е напът да бъде изпълнена.
В момента тя осъществява търговия в около 880 магазина, като през 2020-2021 г. отвори 55. Общо в магазините на компанията работят 26 хил. служители.
Секторът на търговията с храни във Великобритания претърпя трансформация през последните десет години благодарение на ръста на Lidl и на другия германски дискаунтър Aldi, които тласкат надолу възвръщаемостта на Голямата четворка – Tesco, Sainsbury, Morrisons и Asda.
За разлика от по-големите конкуренти, но подобно на Aldi, Lidl открива много нови магазини.
„Продължаваме да виждаме огромни възможности на пазара“, коментира главният изпълнителен директор Кристиан Хартнагел.
Lidl, която има дял от 6,2% от британския пазар на хранителни стоки, но няма онлайн канал за търговия, съобщи, че приходите през годината до 28 февруари са нараснали с 12% до 7,7 млрд. паунда (10,3 млрд. долара), в резултат на което печалбата преди данъци е достигнала 9,8 млн. паунда спрямо загуба от 25,2 млн. паунда през 2019-2020 г.
Хартнагел заяви, че представянето на търговията отразява инвестициите в нови и съществуващи магазини, продуктовите иновации и служителите.
Компанията съобщи, че е инвестирала 498 млн. паунда в терени и фиксирани активи през тази година.