Първичното публично предлагане на акции (IPO) на производителя на облекло Fashion Supply ще се състои на 20 юли, съобщават от компанията.
Дружеството ще предложи до 651 000 бр. обикновени, поименни, безналични, свободнопрехвърляеми акции, всяка с номинална стойност 1 лев и емисионна стойност 6,50 лева.
Целта на компанията е да набере 4 млн. лева капитал.
Със средствата Fashion Supply ще инвестира в нова система за дигитален печат на платове, допълване на производствената и складовата инфраструктура, както и създаването на собствен бранд облекло и собствен онлайн магазин.
Компанията ще изгради и фотоволтаична централа с мощност 250 KW за покриване на собствените производствени нужди.
Fashion Supply си партнира с модни брандове като MS Mode, The Sting (с марките си Seven Sisters, Revelation, Bien Bleu, Melting Stockholm), Cotton Club, Miss Etam, Terranova и други. Компанията предлага и облекло с нестандартни размери.
Дружеството работи и с други шивашки предприятия, за да може да произвежда и изпраща колекции в малки серии и в по-кратки срокове в сравнение с азиатските шивашки предприятия.
Основател на Fashion Supply е Димитър Стойков, основател и на бутилиращата компания за изворна вода „Рилана“ и индустриалното звено за бутилиране на напитки в кутии Can Supply. Производственият модел на Fashion Supply е изцяло автоматизиран, моделите се разработват цифрово със съвременни CAD/CAM технологии и се разкрояват роботизирано.
В интервю за Investor.bg Димитър Стойков прогнозира, че приходите и печалбата на дружеството ще се върнат на предпандемичните нива най-късно до средата на 2023 г. при запазване на настоящия капацитет, т.е. без реализация на планираната инвестиционна програма.
Компанията преговаря и за придобиване на дял в европейски бранд, съсредоточен в държавите от Бенелюкс.
Текущият капацитет на производствените мощности на дружеството е до 150 хил. броя облекла месечно при пълна заетост. При закупуване на втори кроячен робот, още 2 маси за кроене и още 4 иновативни настилачни робота капацитетът ще нарасне с нови 350 хил. облекла месечно.
Очакванията на компанията са да достигне пълния си капацитет на производство през 2025 г.