Вариантите за приключването на учебната година все още са няколко, каза пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев.
„Удължаването на учебната година не е неизбежно, зависи колко ще продължат мерките", подчерта той.
„Ако имаме 2-3 седмици накрая, няма нужда от удължаване. Някъде може би ще трябва повече часове да се вземат – например практики в професионалните гимназии”, коментира министърът и посочи подробностите, от които зависи решението. - Едно е да възстановим в началото, друго - в края на май, трето - юни месец. Най-вероятно ще бъдат отложени част от изпитите – тези, които са по-рано, при възстановяване през май месец, дори в края на април.”
Красимир Вълчев очерта и възможното развитие на ситуацията: Голяма част от часовете от учебния план в момента се провеждат успешно в електронна среда, но има такива, които не могат да се проведат.
Той е на мнение, че за някои предмети ще трябват пет, на други - 10 или 15 дни за приключване на учебната година.
„Необходими са няколко дни за оценяване – годишно, срочно”, уточни просветният министър.
По данни на МОН 96% от училищата и 90% от учениците са обхванати от дистанционното обучение.
„В момента не се поставят оценки. Учителите си отбелязват активността, ангажираността на учениците, това дали се справили с проекти, което ще се отрази по-нататък на оценяването им. Това мисля, че е разумното. Все пак всички скочихме в ситуация, озовахме се в ситуация, която беше неочаквана, непредвидена. Трябваше дозирано да направим крачките, в това число и с оценяването”, заяви просветният министър и подчерта, че всички излязоха извън коловоза, в който обикновено работят.
Що се отнася до призива на работодателите в системата на просветата за отлагане на изпити, министърът на образованието смята, че са възможни всякакви варианти.
„Наистина по-трудно е да отменим изпитите след 7 клас, тъй като те са свързани с оценяване. Към настоящия момент нямаме такова решение. Не мислим, че оценяването след 4 и 10 клас трябва да предизвиква тревоги, много повече, отколкото едно вътрешно оценяване, контролна или класна работа от гледна точка на ученика. Има едно напрежение в учителите, че те ще бъдат държани отговорни за по-ниските резултати. Не, няма да бъдат държани отговорни”, категоричен е Вълчев.
Красимир Вълчев обяви, че при всички случаи ще има съгласувано решение на европейско равнище как да се развие кандидатстването във висшите училища.