Шведския търговец на дрехи H&M отчете нулев ръст на продажбите за шестте месеца до момента, докато вторият по-големина моден търговец на дребно се бори да привлече обратно клиентите и губи допълнително дял за сметка на конкурента си Inditex, съобщава Ройтерс.
Печалбата на шведската H&M се свива през последните няколко години, тъй като все по-малко клиенти посещават бюджетните магазини на компанията, които формират по-голямата част от приходите. Другите ѝ по-успешни брандове включват марки от средния ценови диапазон като COS, & Other Stories и Arket.
H&M съобщи в петък, че продажбите в местна валута за периода март-май са останали без промяна спрямо същия период на миналата година. Това е второ тримесечие без растеж и под увеличението от 0,5%, прогнозирано от анализатори в допитване на Ройтерс.
Акциите на компанията в последно време изпитват силни колебания след шоковите покупки на фамилията основател на компанията Першон, които доведоха до слухове за планове за изкупуване. Председателят Стефан Першон в четвъртък отхвърли тези слухове. Акциите на компанията поевтиняха с 3,8% в петък, губейки почти две трети от стойността си от 2015 г. насам.
Инвеститорите не са убедени, че компанията има жизнеспособен план да не изостава от бързата дигитализация на индустрията с търговия на дребно. В насоките си H&M предупреди инвеститорите, че очаква по-ниски сравними продажби за 2018 спрямо 2017 г.
Нетните продажби за тримесечието са нараснали с 1% до 52,0 млрд. крони (5,9 млрд. долара), което е под очакванията за повишение от 3%.
В същото време топ конкурентът на H&M Inditex – собственик на Zara, в сряда отчете ръст на продажбите в местна валута от 7% за периода февруари-април и от 9% през шестте седмици след това.
Анализаторът от Macquarie Андреас Индерст, който има неутрална позиция спрямо акциите на H&M, заяви, че слабите сравними продажби и големите намаления ще ударят печалбата на H&M през второто тримесечие.
„Очакваме ключов доклад за напредъка по излишния инвентар и актуализация на плана за действие за съживяване на продажбите към пълните резултати за второто тримесечие“, допълва той.
През 2017 г. H&M стартира преглед на микса си от магазини и брандове, като възприе повече затваряния на магазини от едноименната марка и по-бързо разширяване на по-новите си брандове. Освен това компанията работи по нова концепция за магазините на H&M.
Inditex се представя доста по-добре от H&M включително заради по-гъвкавата си верига на доставки, макар че и испанската в момента се нуждае от технологични иновации, за да не остава от по-новите и бързи онлайн играчи.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО