Производителят на потребителски стоки Unilever обещава голямо преструктуриране и планира да продаде бавнорастящите си марки, докато обмисля отправянето на по-висока оферта за подразделението за потребителски продукти на GlaxoSmithKline, пише Bloomberg.
Unilever каза, че ще обяви преструктурирането по-късно този месец. Разкритието беше направено, след като през уикенда Glaxo заяви, че е отказала три оферти от компанията за сливане на марки като болкоуспокояващите Advil и пастите за зъби Sensodyne. Последното предложение е било на стойност 68 млрд. долара.
Производителят на сапуните Dove заяви, че ще насочи фокуса си към здравето, красотата и операциите, свързани с хигиена, което предполага, че ще продаде бизнеса си с храни, който включва сладоледите Ben & Jerry’s и Magnum.
Glaxo планира да отдели потребителските си марки, но акционери, сред които и Elliott Investment Management, настояват главният изпълнителен дирекор Ема Уолмсли вместо това да обмисли идеята за продажба.
Unilever е провела преговори с банки за допълнително финансиране на потенциално по-висока оферта за подразделението на Glaxo, твърдят източници, запознати с въпроса.