Компанията за потребителски стоки Unilever продължава да повишава цените си, докато се бори с най-големия ръст на разходите си от десетилетия, тъй като „наистина безпрецедентната“ инфлация засяга много от ключовите ѝ пазари, пише Bloomberg.
Производителят на сапуни Dove заяви, че ще таксува купувачите повече за продуктите, за да помогне за компенсиране на нарастващите си разходи, докато прогнозира, че ръстът на приходите от продажбите ще надхвърли по-рано обявения диапазон от 4,5% до 6,5%. Сигнализирайки, че някои купувачи са подготвени да приемат по-високите цени за потребителски продукти, Unilever каза, че маржът на годишната ѝ оперативна печалба ще бъде около 16%, което е в рамките на очаквания по-рано диапазон.
Цената на акциите на Unilever нарасна с повече от 1% преди началото на борсовия ден в Лондон.
Unilever е сред производителите на потребителски стоки, които се опитват да балансират, докато прехвърлят част от скока в цените към потребителите, без да натоварват прекалено много купувачите. По-рано тази година компанията предупреди, че се сблъсква с най-лошата инфлация от финансовата криза насам и че ще ѝ трябват две години, докато се върне към нивото на рентабилност от 2021 г.
Във вторник Unilever каза, че инфлацията означава, че трябва да се справи с допълнителни 4,6 млрд. евро разходи за тази фискална година, като ще успее да компенсира само част от тях.
„Наистина е безпрецедентна ситуация, що се отнася до разходите“, коментира главният финансов директор Греъм Питкетли.
Първото полугодие е било „добро“ за Unilever според анализатора на RBC Джеймс Едуардес Джоунс. Той допълва, че няма индикации, че проблемите в реорганизацията на мениджмънта са се отразили на резултатите до този момент.
Главният изпълнителен директор Алън Джоуп от месеци е под натиск, след като опитът му за придобиване на Haleon, звеноза потребителски стоки, отделено от GSK, се провали миналата година. Освен това трябва да покаже на инвеститорите, че има план за растеж и да се бори с инвеститора активист Нелсън Пелц, който беше назначен за неизпълнителен директор през май, а този месец се присъедини към борда.
През януари Джоуп обяви, че планира да съкрати 15% от позициите в старшия мениджмънт, за да ускори вземането на решения и да подобри отчетността. Освен това реорганизира бизнеса с независими звена за сладолед, разкрасителни продукти и стоки за лична грижа.