Веригата за търговия на дребно с играчки Toys ‘R’ Us планира да затвори около 180 от магазините си в САЩ, като част от плана си за реорганизация на своя бизнес, след като през септември обяви фалит, сочат документи, на които се позовава Bloomberg.
С този ход ще бъдат затворени около 20% от всичките магазини на компанията в САЩ, но за да се случи това, е необходимо разрешение от съда. Всичко това се случва само четири месеца, след като най-голямата верига за играчки в света подаде документи за защита от кредиторите си.
Планираното затваряне на магазини ще започне следващия месец, като почти половината от местата, които ще бъдат затворени, са с марката Babies ‘R’ Us.
През декември Bloomberg News писа, че търговецът ще затвори около 200 магазина.
Toys ‘R’ Us имаше труден коледен период в САЩ и в чужбина, написа в писмо до служителите главният изпълнителен директор Дейв Брандън.
Въпреки че фалитът засегна потребителското доверие и други части на бизнеса, компанията направи някои оперативни грешки, които трябва да бъдат поправени, посочва той.
Планът на Брандън включва обновяването на някои локации, така че да се комбинират по-добре бизнеса с бебешки стоки и играчки, а през следващата година ще бъдат отворени нови ребрандирани места. Освен това компанията ще намали броя на стоките, които предлага в магазините си. Това ще ѝ помогне да опрости операциите в търговските си обекти и във веригата за доставки.
Изпълнителният директор иска да обнови и програмата за лоялни клиенти, а ценовият модел да стане по-конкурентен.
40% от магазините Babies ‘R’ Us ще бъдат затворени, а фокусът ще падне върху друга част на бизнеса.
Затварянето на магазини е обичаен ход при търговците, които обявяват фалит, но скоро след това Брандън заяви, че компанията се насочва към плановете си да отвори по-малки магазини в някои градове. Той иска да направи търговските обекти по-удобни за пазаруване, но и по-забавни, като добави демонстрации на играчки и други преживявания.
Като цяло затварянията на магазини не са добри новини за производителите на играчки. Големите и малките играчи в този сектор разчитат на Toys ‘R’ Us да предложи нови оферти на клиентите. Индустрията също нямаше добър коледен сезон на база ранните резултати, включително имаше по-слабо търсене на играчките с марка “Междузвездни войни”.