Американската кафе верига Starbucks ще обедини сили с китайския гигант Alibaba Group Holding, за да започне да доставя напитки и печени храни в Китай, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.
Целта на Starbucks е да се справи с конкурентите си и да преобърне продажбите си в страната.
Ele.me, услуга за доставка на храни, която е собственостн на Alibaba, ще поеме логистиката в рамките на сделка, която ще бъде обявена в четвъртък, твърдят източнциите, пожелали да останат анонимни, защото информацията все още не може да бъде споделяна публично. Миналата седмица Starbucks заяви, че планира да започне доставки в Пекин и Шанхай с партньор през тази есен.
Представител на Starbucks твърди, че не коментира спекулации. Alibaba заяви, че тя и Starbucks “винаги разглеждат нови възможности за задълбочаване дългогодишното ни партньорство в Китай“. Двете компани си партнират за превръщането на посещенията във високотехнологичния магазин на американската фирма в Шанхай в по-интерактивно място.
Starbucks се насочва към доставките едва сега, когато се сблъска с рядък спад на продажбите във втората по големина икономика в света.
Компанията заяви, че има за цел да се утвърди като нещо обичайно от ежедневния ритуал на запознатите с технологиите потребители в Китай, които фирмата очаква да надминат американските в рамките на десетилетие.