Компанията Meredith се е договорила за продажбата на списание Sports Illustrated за 110 млн. долара повече от година след обявяването на изданието за продажба. Това обаче не означава, че известното спортно списание ще напусне семейството, съобщава Wall Street Journal.
Meredith ще продължи да издава печатното издание, да управлява сайта му и да отговаря за рекламата, видеото и социалните мрежи.
Купувачът, Authentic Brands Group, ще сътрудничи по дигиталната и социалната стратегия, но насочва истинския си поглед на друго място – превръщането на името на Sports Illustrated в лицензионна империя.
“Sports Illustrated има авторитет и уважението на спортистите от цял свят“, каза Джейми Салтър, основател и главен изпълнителен директор на Authentic Brands. Той посочи редица възможности за сключване на лицензионни споразумения в областта на потребителските стоки, включително дрехи, както и потенциални сделки на зараждащия се пазар на спортния хазарт и дори отварянето на магазини Sports Illustrated на летища.
“Sports Illustrated има истинско наследство, автентичност и уважение. Трудно е да получиш всичко това в един бранд“, отбеляза Салтър.
Продажбата, която е финализирана, засилва позициите на Authentic Brands – базирана в Ню Йорк компания, която притежава марки като Nautica, Juicy Couture и Nine West.
Салтър заяви, че фотоархивът на Sports Illustrated, който включва над два милиона снимки и е част от трансакцията, ще бъде „невероятно ценен“ за модните къщи в момент, когато „модата, спортът и музиката се сблъскват по много по-различен начин, отколкото в миналото“. Authentic Brands притежава спортни брандове като Spyder (ски) и Prince (тенис).
В рамките на сделката Meredith ще продължи да оперира печатното издание и сайта, както и свързаните с тях видеа и социални мрежи за период от най-малко две години.
Споразумението означава, че Sports Illustrated ще бъде напълно интегрирано в рекламните усилия на Meredith в печатните и дигиталните медии.
Продажбата се случва в момент, когато издателствата на списания се борят с намаляващи приходи от печатните издания, тъй като рекламодателите насочват разходите си за реклама в интернет в търсене на мащаб и данни. Издателство Condé Nast, което издава Vogue и New Yorker, продаде неотдавна изданията Golf Digest и Brides и обяви за продажба модното издание W.
Meredith придоби Sports Illustrated през януари 2018 г. в рамките на сделката за закупуване на Time. Малко след това Meredith обяви за продажба четири новинарски издания.
Впоследствие тя продаде Time на Марк Бениоф, главен изпълнителен директор на Salesforce.com, и на Лин Бениоф за 190 млн. долара, а тайландският бизнесмен Чатчавал Джиараванон купи списание Fortune за 150 млн. долара. Meredith не успя да сключи сделка за Money и обяви неотдавна, че спира печатното издание, но ще продължи да управлява сайта Money.com.
Meredith ще използва парите, за да изплати дълг. Медийната компания очаква да намали дълга си с около 900 млн. долара през фискалната 2019 г., която приключва на 30 юни, или със 100 млн. долара по-малко от предишните очаквания.