IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ръстът на продажбите на вода и газирани напитки помага на Coca-Cola

Компанията се е представила силно на азиатските и европейските си пазари

15:27 | 23.04.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Coca-Cola надмина очакванията за продажбите и печалбата си благодарение на по-голямото търсене на вода и безалкохолни напитки, съобщава Ройтерс.

Книжата на компанията поскъпват с 4% преди началото на борсовата търговия.

След години на спад при продажбите на безалкохолни напитки производителите привличат потребители с променени рецепти, нови плодови аромати и напитки с ниско съдържание на захар.

Обемът на продажбите, който е ключов индикатор за търсенето, е нараснал с 2% през първото тримесечие до 29 март, стимулиран от силното представяне на компанията на азиатските и европейските й пазари.

Органичните продажби, изключващи въздействието на валутните колебания и придобивания, са нараснали с 6%.

Повишаването на цената и увеличаването на запасите от бутилиращите компании заради несигурността около Brexit също са подкрепили продажбите.

Приходите са отбелязали ръст от 5% до 8,02 млрд. долара, а компанията е спечелили 48 цента на акция. Анализатори прогнозираха печалба от 46 цента на акция и приходи от 7,88 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv IBES.

Нетната печалба, която ще бъде разпределена между акционерите в компанията, се е увеличила до 1,68 млрд. долара, или 39 цента на акция, през първото тримесечие до 29 март спрямо 1,37 млрд. долара, или 32 цента на акция, година по-рано.

“Насърчени сме от резултатите си през първото тримесечие, а дисциплинираните ни стратегии за растеж продължават да осигуряват силно представяне“, заяви главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси в комюнике, цитирано от CNBC.

Брандът Coca-Cola продължава да се представя добре в цял свят благодарение на двуцифрения растеж на напитката Coca-Cola Zero Sugar за шесто поредно тримесечие. През февруари марката пусна първия си нов вкус от над десет години - Orange Vanilla.

Освен това компанията финализира придобиването на британската верига кафенета Costa за 5,1 млрд. долара през трите месеца до 29 март. Coca-Cola планира да пусне готовите за пиене продукти на Costa през второто тримесечие.

След годишното събрание на компанията в сряда Куинси ще стане неин президент. Той също така беше преизбран за директор. Той поема поста от Мухтар Кент, който беше главен изпълнителен директор до 2017 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:08 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още