Продажбите на американския производител на спортни стоки Nike се радват на стабилен ръст през последното тримесечие. Компанията ускорява растежа си на международните пазари, което ѝ помага да се справи със забавянето на вътрешния ѝ пазар в Северна Америка, пише Financial Times.
Приходите за тримесечието, завършило на 30 ноември, достигат 8,6 млрд. долара, което представлява 5% ръст спрямо същия период миналата година.
Приходите от продажби на най-големия ѝ пазар - Северна Америка, намаляват с 5 на сто на годишна база до 3,485 млрд. долара, въпреки че тези на звеното, отговарящо за Китай, Хонконг, Макао и Тайван, се увеличават с 16 на сто до 767 млн. долара, а приходите в Европа, Близкия изток и Африка нарастват с 19%.
Нетната печалба се свива с 9% до 767 млн. долара, а печалбата на акция спада с 8% на годишна база до 46 цента. Компанията отдава това на намаляването на брутния марж, по-ниската данъчна ставка и по-ниския среден брой акции.
Анализаторите очакваха 8,4 млрд. долара приходи от продажби. Прогнозата им за нетната печалба беше за 1,12 млрд. долара, или 40 цента на акция.
Брутният марж се свива със 120 процентни пункта до 43%.
Nike потвърди смелата си прогноза за 50 млрд. долара приходи от продажби, които очаква да генерира в следващите пет години. Тази оптимистична визия беше обявена през октомври при първата среща с инвеститорите от две години. На нея компанията отхвърли опасенията, че доминиращата спортна марка започва да губи привлекателност.
През юни Nike обяви плановете си да съкрати 2% от своята работна сила, за да преструктурира така операциите си, че да бъдат по-адекватни на бързо променящите се потребителски вкусове. Целта е да бъде и една крачка пред конкурента си Adidas.