PepsiCo обяви най-бързия ръст на приходите си от продажби от най-малко десет години насам и повиши прогнозите си, възползвайки се от жадните потребители, които се завръщат в ресторанти, барове и стадиони, пише Bloomberg.
Приходите от продажби през второто тримесечие са нараснали с 13% на органична база, която изключва придобивания и валутни промени, и достигат 19,2 млрд. долара, съобщи компанията във вторник. Анализатори, участвали в допитване на Bloomberg, очакваха средно 17,9 млрд. долара.
Резултатите показват, че PepsiCo е поела по пътя на възстановяването, като бизнесът в Северна Америка отново расте, а милиони потребители не се страхуват да излязат навън. Пандемията е преобърнала потребителските навици, като пакетираната храна се възползва от краткия ръст на търсенето, а храненето извън дома се е забавило при временните блокади.
„През това тримесечие изведнъж хората отново започнаха да излизат“, коментира главният финансов директор на PepsiCo Хю Джонстън. В хранителните услуги „виждаме удвояване на бизнеса за относително кратко време“, допълва той.
Книжата на PepsiCo поскъпнаха с 1,2% в предборсовата търговия в Ню Йорк. Те са нагоре с по-малко от 1% тази година до края на търговията в понеделник, като изостават от ръста със 17% на S&P 500, но изпреварват този на Coca-Cola, който леко се забави.
Печалбата на PepsiCo през тримесечието е нараснала до 1,72 долара на акция с изключването на някои ефекти спрямо средните очаквания за 1,53 долара на анализатори. Компанията повиши прогнозите си за ръста на основната печалба на акция за цялата година до 11% на базата на постоянен валутен курс.
Макар че ограниченията заради пандемията продължават да натежават върху някои пазари, приходите от продажби за тримесечието са нараснали във всички големи географски области, включително на Frito-Lay North America и на PepsiCo Beverages North America. Органичните приходи са намалели с 14% при Quaker Foods North America на фона на все по-големия брой хора, които закусват извън дома.
Представянето все още не се е върнало на нивата преди пандемията, отбелязва Джонстън. „Хората излизат повече, но далеч не са там, където бяха“, коментира той.
Компанията съобщи, че ще удължи настоящите си усилия за преструктуриране до 2026 г. с внимание върху подобряването на промишленото производство и оптимизирането на снабдителните вериги. Програмата ще наложи разходи преди данъци от 3,15 млрд. долара спрямо предходна прогноза за 2,5 млрд. долара. PepsiCo вече направи разходи преди облагане с данъци от 874 млн. долара до 12 юни.


"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Еднодневната винетка ще бъде въведена от 3 февруари 2026 г.
Хит: Маникюр пуловер на райета
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента