IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Представянето на McDonald’s извън САЩ стимулира резултатите за тримесечието

Продажбите в съществуващите поне от година заведения на веригата за бързо хранене са нараснали на годишна основа с 2,3% през последните три месеца на 2018 г.

22:06 | 30.01.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Силното представяне на McDonald’s извън САЩ стимулира по-добрите от очакваното резултати на компанията за последното тримесечие на 2018 г. на фона на все по-ожесточената конкуренция отвъд Океана.

Продажбите в съществуващите поне от година заведения на веригата за бързо хранене са нараснали на годишна основа с 2,3% през последните три месеца на миналата година. Въпреки това представянето е най-бавното темпо от близо две години насам и под очакванията на Wall Street за трето поредно тримесечие, съобщава Ройтерс.

Сравнимите продажби на международните пазари на компанията, сред които Великобритания, Германия и Австралия, са нараснали с по-голям от очакваното темп от 5,2%, помагайки на глобалните продажби в съществуващи магазини да скочат с 4,4%. Това е над очакванията от 3,9%.

„Постоянната сила на външните на САЩ пазари е особено впечатляваща в светлината на забавящия се растеж в Китай и икономическото отслабване на Европа, особено във Великобритания, където бизнесът на McDonald’s изглежда почти неудържим“, посочва анализаторът на Bernstein Сара Сенаторе.

Най-голямата в света верига за бързо хранене предлага няколко варианта за евтина закуска, включително кафе за един долар, в опит да се конкурира с другите по-достъпни алтернативи на пазара, предлагани от конкурентните марки.

McDonald’s също така е в процес на реорганизиране на близо 14 000 свои заведения в САЩ, предлагайки възможност за дигитална поръчка, както и нова услуга за мобилни поръчки и плащания.

Компанията не е подмината и от тенденцията за здравословно хранене, като вече премахва изкуствените консерванти от бургерите си, отказвайки се също така от замразеното говеждо за сметка на прясното в някои свои продукти.

Общите приходи на компанията спаднаха с 3% до 5,16 млрд. долара през последното тримесечие, в съответствие с очакванията.

На свой ред обаче нетната печалба нарасна повече от два пъти до 1,42 млрд. долара или 1,82 долара за акция за тримесечието спрямо година по-рано, когато компанията трябваше да вземе предвид еднократно плащане във връзка с данъчната реформа в САЩ.

С изключение на еднократните ефекти печалбата на компанията възлиза на 1,97 долара за акция – над прогнозите за 1,89 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:13 | 09.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още