Собственикът на модния гигант Zara – Inditex, отчете скок на печалбата за тримесечието от 80% в сряда на фона на растящите продажби, след като потребителите, останали у дома по време на пандемията, сега обновяват гардеробите си, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба за тримесечието февруари-април се е увеличила до 760 млн. евро в съответствие с очакванията на анализаторите, като компанията задминава по този начин предпандемичните си нива.
Продажбите са се увеличили с 36% до 6,7 млрд. евро, след като компанията е успяла да компенсира по-високите разходи с ценови увеличения в началото на годината.
През първото тримесечие на 2019 г. - преди пандемията да удари, Inditex отчете печалба от 734 млн. евро и продажби за 5,93 млрд. евро.
Продължаващото възстановяване във Великобритания, Европа и САЩ са помогнали на Inditex да компенсира част от изгубените си приходи от Русия, след като компанията затвори 502-та си магазина там през март заради инвазията на Москва в Украйна.
Без отписването за 216 млн. евро, свързано със затварянето на магазините в Руския и отчетено през това тримесечие, печалбата на Inditex възлиза на 940 млн. евро.
Русия е била вторият по големина пазар на Inditex от гледна точка на магазините и е формирала 5% от ръста на продажбите ѝ от 1 февруари до 13 март, посочва компанията.
Известна най-вече с бранда си Zara, който формира около 71% от продажбите на компанията, Inditex сериозно задминава основния си конкурент H&M. Шведската компанията отбеляза нетни продажби за 5,1 млрд. долара през първите три месеца на фискалната 2022 година.