Nike обяви, че придобива компанията за виртуални маратонки RTFKT за неразкрита сума, докато гигантът в спортното облекло се подготвя за бързо увеличаване на отпечатъка си в бързо растящата метавселена, предава Ройтерс.
През ноември Nike стана първата голяма марка, която навлезе в споделения виртуален свят, който набра по-голяма популярност, след като Facebook наскоро се ребрандира на Meta Platforms.
В подобна, базирана на блокчейн среда, потребителите могат да купуват виртуална земя и други дигитални активи, като дрехи за аватари. Те са под формата на криптоактиви, наречени незаменими токени (NFT).
Основаната през 2020 г. от Беноа Пагото, Крис Ли и Стивън Василев RTFKT също така прави NFT и мемета, става ясно от уебсайта ѝ.
„Това придобиване е поредна стъпка, която ускорява дигиталната трансформация на Nike и ѝ позволява да обслужва атлети и създатели в пресечната точка на спорта, творчеството, игрите и културата“, посочва в изявление главният изпълнителен директор на Nike Джон Донахю.
Придобиването на RTFKT е пореден ход за Nike в метавселената. През ноември тя обяви, че е създала виртуален свят в гейминг платформата Roblox, който е моделиран като нейната централа.
А малко след като Facebook стана Meta, стана ясно, че Nike иска да защити своята търговска марка за виртуални стоки.