IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кината срещу Netflix: време за помирение

Киноверигите в Северна Америка останаха без филми заради пандемията, а стрийминг гиантът може да им предложи ново съдържание

15:54 | 17.05.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Кината в Съединените щати остават без филми. Ето защо някои от тях се насочват към необичаен източник на филмово съдържание: Netflix, пише Wall Street Journal.

Докато големите холивудски студиа отлагат датите на премиерите на своите нови продукции или ги пускат в собствените си стрийминг услуги, киноверигите се очаква да останат без достатъчно филми за поне три години. Това е една от причините няколко от веригите да пуснат новият зомби филм на Netflix “Army of the Dead” на голям екран в петък – една седмица преди да стане достъпен в услугата.

Необичайният алианс между кината и стрийминг гиганта е пореден знак за начините, по които Covid-19 промени продължаващата с десетилетия динамика на отношенията между Холивуд и кината, които показват неговите филми. Свързаните с пандемията прекъсвания на продукциите и стратегическото пренасочване от големия екран доведоха до недостиг на програми, който ще продължи с години. Това оставя кината без особен избор, освен да сключват сделки с Netflix и други стрийминг услуги, които им позволяват да прожектират филми в САЩ и Канада.

Сега кината правят компромис за условията, които някога смятаха за свещени, особено за продължителността на периода, в който студиата трябва да изчакат, преди да предоставят филма за гледане у дома.

„Преди Covid тези правила съществуваха“, коментира директор на кина. „След Covid има изцяло нова игра. Сега можем да договорим всичко“.

По-голямата част от киноиндустрията смяташе Netflix за смъртна заплаха, а не за бизнес партньор. Преди пандемията големите вериги кина отказваха да направят компромис с ексклузивния период от 90 дни между пускането на филма на голям екран и предоставянето му за гледане онлайн.

Когато Netflix настоя за значително намаляване на този „прозорец“ за нейните оригинални продукции, големите вериги се противопоставиха. В резултат на това филмите, които Netflix искаше да пуска по кината (често такива, които се борят за награди като „Оскар“) се прожектираха само в малък брой кина, които бяха склонни да приемат условията на компанията.

Но сега директори на кина и холивудски агенти твърдят, че очакват повече сделки между стрийминг гиганта и американските вериги заради блокадите, свързани с пандемията, които засегнаха бизнеса и насочиха фокуса на студиата и зрителите към видео стрийминг услугите.

Един директор на кина прогнозира, че веригата му ще има с 25% по-малко филми през 2022, 2023 и 2024 г. спрямо броя им в годините преди пандемията – прогноза, която мотивира решението му да прожектира „Army of the Dead”.

Промените в отношенията между Netflix и кината се случват в момент, в който други холивудски студиа включват стрийминга в своите стратегии за представяне на съдържание.

През останалата част от годината Warner Bros. ще пуска филмите си в стрийминг услугата HBO Max в същия ден, в който те ще започнат прожекции и в кината. Disney+ таксува по 30 долара за филми, които вече предлага на голям екран, като сумата се плаща над месечния абонамент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:44 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още