Най-голямата верига ресторанти за бързо хранене в света McDonald’s заяви, че продажбите през първите три месеца на годината ѝ са нараснали по-бързо от прогнозираното, което изпрати акциите на компанията нагоре, съобщава Financial Times.
Базираната в Илинойс група заяви, че сравнимите продажби са се увеличили с 5,5% през първото тримесечие на 2018 г., с което задминаха прогнозата за 3,6% на анализатори в анкета на FactSet.
В САЩ, които са най-големият пазар на McDonald’s, увеличаването на цените на менютата и промените в типа храна, поръчвана от потребителите, е повишило сравнимите продажби с 2,9%.
Сравнимите продажби са нараснали и на международните пазари. На основните установени пазари, включително Великобритания и Германия, те са нараснали със 7,8%. Увеличението на т.нар. пазари с „висок растеж“ е било 4,7%, водено от Китай и Италия, но резултатите там са били засенчени от „предизвикателства“ в Южна Корея.
Акциите на компанията поскъпнаха с 4,3% в предпазарната търговия. Те отчитат увеличение от 13,1% през последната година.
Приходите на веригата като цяло са се свили с 9% на годишна база до 5,14 млрд. долара заради влиянието на програмата за рефранчайз. Резултатът обаче все пак е по-висок от очакванията на Wall Street.
Без влиянието на силния долар тези данни биха били с 15% по-ниски.
Нетната печалба се е увеличила до 1,38 млрд. долара от 1,21 млрд. долара през същото тримесечие на 2017 г.
„Продължихме да надграждаме над широко базираната инерция на бизнеса ни, отбелязвайки 11 поредни тримесечия на положителни сравними продажби и пето поредно тримесечие на положителен брой на посетителите“, коментира главният изпълнителен директор Стив Ийстърбрук.
Откакто пое поста през 2015 г., Ийстърбрук се опитва да опрости менюто на McDonald’s и да засили имиджа на компанията в момент, в който бързата храна бива измествана от предложения, които се смятат за по-здравословни и естествени. Именно за това McDonald’s обеща да използва единствено яйца от свободно отглеждани кокошки в САЩ най-късно до 2025 г.