Американският търговец на дребно Forever 21 Inc., който има магазини и в България, подаде документи за защита от банкрут. Това е поредната голяма модна компания, която не можа да се справи със засилването на конкуренцията, високите наеми и бума на електронната търговия.
Според съдебни документи, подадени в Уилмингтън, щата Делауеър, САЩ, Forever 21 има пасиви на консолидирана основа в размер на между 1 млрд. долара и 10 млрд. долара. Според законодателството в САЩ компанията от Лос Анджелис ще може да продължи да оперира, докато изработи план за изплащане на задълженията си към кредиторите, съобщава Bloomberg.
Forever 21 получи сумата от 275 млн. долара от кредитори, като JPMorgan Chase бе неин агент. Други 75 млн. долара под формата на нов капитал получи от TPG Sixth Street Partner и свързани фондове.
Компанията също така планира да напусне по-голяма част от страните, в които присъства в Азия и Европа, но ще продължи да оперира в Мексико и Латинска Америка. Очаква се магазините, които ще бъдат затворени, все пак да спазят изискванията при евентуални връщания и размяна на стоки, както и ваучери за подаръци.
Въпреки че бе особено популярна сред младежите през първото десетилетие на новия век, сега характерните яркожълти торбички на марката все по-рядко могат да бъдат видени в ръцете на потребителите от Поколението Z – тези, родени след 1998 г. Основна причина е пренасочването на интереса към онлайн търговията и марките за улична мода.
Молбата за защита от банкрут може да помогне на Forever 21 да се отърве от непечалившите си магазини и да набере нови средства.
Тя обаче може да се окаже проблем за водещите собственици на молове в САЩ, тъй като компанията е един от най-големите наематели, останали след вълната от банкрути на големите търговци. Търговците на дребно вече изпразниха над 12 000 магазина през последните две години и тези празни места могат да се окажат трудни за запълване.
Основана през 1984 г., Forever 21 оперира над 800 магазина в САЩ, Европа, Азия и Латинска Америка, като основният й фокус е т. нар. „бърза мода“ - актуални, евтини и бързо произведени дрехи, наподобяващи модели на други компании. Сред основните конкуренти на Forever 21 са Zara, H&M и Amazon.com.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул
преди 6 години Обществеността пренебрегва, че съществената причина за фалитът на съответна фирма е наличието на фатална банкова грешка централната банка ползва неправилен модел за емитиране на пари. Тази банкова грешка създава щети и фатални проблеми.Вариантите са:1. При запазване на банковата грешка: централната банка ползва неправилен модел за емитиране на пари е с нарастващи щети, фалити и катастрофална криза.Хората със съдба на жертви на банковата грешка.2. Устойчивият обществен просперитет е възможен, когато централната банка осъществява правилно емитиране на пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар