Danone ще съкрати около 2000 работни места, включително една на всеки четири позиции в глобалната си централа в Париж, пише Bloomberg.
Това се случва в момент, в който най-големият производител на йогурт в света се опитва да възстанови рентабилността си насред пандемията.
Съкращенията ще засегнат глобалните и френските операции в централата на Danone, а спестените разходи ще достигнат 1 млрд. евро до 2023 г., обяви компанията в изявление днес.
Общите еднократни разходи, свързани с промените, ще са около 1,4 млрд. евро за 2021-2023 г.
Освен това Danone обяви, че нейният коригиран оперативен марж трябва да надмине 15% през 2022 г. и да достигне 16-19% на по-късен етап.
Главният изпълнителен директор Еманюeл Фабер променя фокуса на организацията върху географски зони, а не толкова върху продуктови категории, за да направи компанията по-гъвкава по време на пандемията.
Конкуренти като Nestle отдавна следват подобна регионална стратегия.
От началото на годината цената на акциите на Danone е спаднала с 29 на сто.