Coca-Cola изпревари очакванията на анализаторите за резултатите си за второто тримесечие и повиши прогнозите си за приходите за цялата година благодарение на засиленото търсене на газирани напитки без захар и нови продукти като Coca-Cola с кафе, съобщава Ройтерс.
Най-големият производител на напитки в света реагира на променящите се вкусове на потребителите и излезе извън традиционното предлагане на газирани напитки, предлагайки варианти с по-малко захар или нови вкусове.
Coca-Cola купи британската фирма Costa Coffee за 5,1 млрд. долара, като наскоро беше пуснато за продажба готово за пиене кафе в кенчета във Великобритания и газирани напитки с кафе на няколко пазара. Компанията планира да представи новите напитки и на други пазари през тази година. През февруари марката пусна първия си нов вкус от над десет години - Orange Vanilla.
Производителят на напитки съобщи, че приходите му през второто тримесечие са се повишили с 6,1% до 10 млрд. долара, което е над прогнозата от 9,99 млрд. долара според данни от Refinitiv.
Нетната печалба на компанията, базирана в Атланта, Джорджия, нарасна до 2,61 млрд. долара или 61 цента на акция. За сравнение през същия период на миналата година финансовият резултат беше 2,32 млрд. долара или 54 цента на акция.
Ако се изключат еднократните ефекти, печалбата на Coca-Cola е от 63 цента на акция или 2 цента над прогнозите на Wall Street. От компанията очакват приходите да нараснат с 5% през 2019 г. спрямо 4% при предишните оценките.