Amazon.com обяви, че повече от един милион малки фирми в САЩ продават продуктите си на неговата онлайн платформа, разкривайки техния брой за първи път, откакто някои критично настроени политици изразиха недоволство за бизнес практиките и икономическото му въздействие, пише The Wall Street Journal.
Базираният в Сиатъл търговец на дребно има повече от два милиона продавачи от трети страни в световен мащаб, но до този момент не беше давал разбивка за САЩ. Според данните Калифорния е на първо място със 175 000, следвана от Ню Йорк с повече от 81 000 и Флорида с повече от 75 000.
Оповестяването на данните идва на фона на повишеното внимание към електронния гигант и и неговия главен изпълнителен директор Джеф Безос, които през последните седмици бяха криткувани лично от президента Доналд Тръмп за влиянието на компанията върху традиционните търговци на дребно.
Бързият растеж на Amazon - сега втората по големина компания по пазарна стойност след Apple - попадна в полезрението и на хора, загрижени за огромното влияние на технологичната индустрия.
Amazon отхвърли подобна критика, като привлече вниманието към приноса си за американската икономика, позовавайки се на плановете си да създаде повече от 130 000 работни места на пълен и непълен работен ден.