YouTube обяви създаването на фонд за 100 млн. долара, който ще плаща на най-популярните създатели на съдържание в нейния нов конкурент на TikTok, наречен Shorts, пише CNBC.
„The Shorts Fund е само първата крачка от нашето пътуване към изграждането на дългосрочен модел за монетизиране на Shorts в YouTube”, посочва компанията в публикация в блога си. YouTube допълва, че фондът ще започне работа в следващите месеци.
Новините се появиха в момент, в който YouTube се опитва да увеличи броя на потребителите си и на създателите на съдържание за продукта си за кратки видеа, който е отговорът на компанията на TikTok, Snap и Reels на Instagram. YouTube е поредната компания, която ще използва специален фонд, с който да се опита да привлече инфлуенсъри в своята мобилна платформа.
В отчета си за първото тримесечие Alphabet, компанията майка на Google, заяви, че YouTube е генерирала 6,01 млрд. долара рекламни приходи през отчетния период. Това е с близо 50% повече на годишна база, след като година по-рано сумата беше 4 млрд. долара.
При същото представяне главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай заяви, че Shorts вече има 6,5 млн. дневни гледания в глобален мащаб. Компанията отказва да даде по-актуална статистика за глобалната си база от потребители и тази в Съединените щати.
YouTube пусна Shorts за всичките си потребители в САЩ по-рано този месец, след като в началото на годината предостави бета версия.
Компанията твърди, че ще раздели 100-те млн. долара от фонда в през следващите месеци и през 2022 г.
Говорител на Google е отказал да разкрие колко могат да спечелят създателите на съдържание, нито метриките, които ще определят кой ще получи плащане. По думите му компанията ще даде повече информация в следващите месеци.