Две години, след като американската технологична компания Uber Technologies Inc. напусна Китай, тя отново се връща на територията на азиатската държава, като този път ще произвежда електрически велосипеди и скутери, съобщава Bloomberg.
След като закупи Jump Bikes - американска компания, която предоставя възможност за наемане на велосипеди, Uber вече е готова да започне производството на скутер, с който да разшири своя набор от продукти и услуги, като предложи опция за наемане на електрически велосипеди и скутери на своите клиенти.
Наемането на подобен тип превозни средства продължава да бъде спорна тема. Въпреки че са евтини, лесно могат да избегнат трафика, електрическите велосипеди и скутери редовно стават жертви на крадци и биват изоставяни. Въпреки това Uber са готови да инвестират, за да развият този нов сегмент в транспортния сектор.
Компанията е наела място и подбира персонал за своето предприятие в Южен Китай, споделя Рейчъл Холт, директор на новото мобилно звено на Uber.
Тя добави, че компанията най-вероятно ще стартира този тип услуга както в САЩ и Европа, така и в редица азиатски страни, в това число и Япония, където Uber има ограничен достъп заради по-строгите регулации.
Тези планове обаче няма да включат веднага Китай. Uber продаде своите операции там на местната компания за споделено пътуване Didi Chuxing през 2016 г., след като отчете големи загуби. А и в Китай вече има значителен брой компании, които се занимават с наемане на велосипеди онлайн, добавя Холт.
Технологичната компания, която стана известна със своята услуга за споделено пътуване, ще продължи да инвестира в китайската верига за доставки въпреки търговското напрежение. Както велосипедите, така и скутерите са обект на американските мита, наложени от администрацията на президента Доналд Тръмп, като се добавят и допълнителни 25-процентни митнически налози за всеки компонент от вноса на компанията.
Холт отказа да назове производствените партньори, с които работи компанията в Китай.
Тя сподели, че Uber възнамерява да акцентира върху по-различния дизайн на продуктите, така че те да се отличават от велосипедите и скутерите на техните конкуренти като Lime, Bird и Scoot.