Гигантът в споделеното пътуване Uber заяви, че е продал звеното си за доставка на храна в Индия на конкурента си Zomato в рамките на сделка изцяло в акции, пише CNBC.
Продажбата дава на Uber 9,99% дял в индийския стартъп, който предлага доставки на храна и е агрегатор на ресторанти.
Zomato е подкрепена от звеното на Alibaba – Ant Financial, което наскоро реши да инвестира до 150 млн. долара при предварителна оценка от 3 млрд. долара, сочат финансови документи на акционера на Zomato – Info Edge.
На база на тази оценка делът на Uber в Zomato ще е на стойност около 300 млн. долара. Uber отказва да коментира стойността на сделката.
Uber Eats ще спре операциите си от днес и ще насочва ресторанти, партньори за доставки и потребители към приложението на Zomato.
„Индия остава особено важен пазар за Uber и ние искаме да продължим да инвестираме в разрастването на местния ни бизнес с превози, който вече е явен лидер в тази категория“, коментира главният изпълнителен директор Дара Косровшахи.
Технологичният гигант е под натиск от страна на инвеститорите да преобърне бизнеса си. Миналата година компанията отчете 5,2 млрд. долара загуба за второто тримесечие и съкрати стотици служители през 2019 г.
На индийския пазар на споделени пътувания Uber ще продължи да се конкурира със стартъпа Ola. Преди това Uber излезе от бизнеса с Eats в Южна Корея.