IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

При листването на Spotify са продадени по-малко акции от очакваното

По-слабото предлагане е предизвикало скок на цената, твърдят източници

17:23 | 05.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

По-малко от очакваното притежатели на акции в Spotify Technology са продали от своите книжа в рамките на директното листване на компанията във вторник. Това потенциално е допринесло за първончалния недостиг, който пък доведе до повишаване на цената, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.

Акциите на Spotify започнаха да се продават на цена от 165,90 долара в 12:43 ч. местно време в Ню Йорк и достигнаха 169 долара няколко минути по-късно. Само 5,6 млн. акции са променили собственика си на началната цена, или 5 на сто от общия брой потенциално достъпни за търговия, сочат данни, събрани от Bloomberg. Около 30,5 млн. акции са изтъргувани преди края на борсовия ден, когато книжата достигнаха цена с 10% под началната - 149,01 долара.

Спадът продължи в сряда, когато цената достигна 144,22 долара, а пазарната капитализация на фирмата достигна 26 млрд. долара. Това е в съответствие с очакванията на съветниците, твърдят източниците, пожелали да останат анонимни.

Съветниците на компанията бяха загрижени, че при недостиг на акции, за да се отговори на търсенето при първичното публично предлагане, би довел до ръст на цената на книжата, който да доведе до неустойчива оценка, коментират още източниците.

Обемът на търговията се оказа доста под този от листванията на пет други компании, които станаха публични с пазарна стойност от 10 до 40 млрд. долара. Въпреки че пазарната динамика при Spotify се очакваше да е различна, през втория ѝ ден на борсата бяха продадени по-малък брой акции, в сравнение с това, което видяхме при Twitter, Snap и Dropbox.

И все пак директното листване на Spotify, което е необичаен подход за излизане на пазара, се случи почти по план. Книжата се търгуваха успешно с относително малка волатилност. Според източниците преди IPO-то е било необходимо да се накарат достатъчно акционери да предложат част от книжата си, ето защо съветниците са прекарали повече от шест седмици в срещи с инвеститорите.

“Високата ранна цена на акциите на Spotify може би се дължи на слабото предлагане”, посочат анализатори от Bloomberg Intelligence в свой анализ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:47 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още