Най-голямата компания за електронна търговия в света Alibaba Group Holding съобщи, че приходите ѝ през първото тримесечие са нараснали с 61% до 69,2 млрд. юана (11,77 млрд. долара), с което задмина очакванията на анализаторите. Ръстът се дължи главно на разширяването на основния ѝ бизнес в областта на електронната търговия, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба обаче е намаляла с 41% до 8,7 млрд. юана (1,27 млрд. долара), или 3,3 юана на акция.
Приходите са достигнали 80,9 млрд. юана между април и юни спрямо прогнозираните от анализаторите 80,7 млрд. юана. Растежът на приходите се ускори след листването на Alibaba на борсата през 2014 г., но агресивните инвестиции в търговията на дребно, логистиката и облачните услуги свиха маржовете на печалбата ѝ до най-ниското им ниво в историята.
Продажбите на основния бизнес на компанията с електронна търговия са нараснали с 61% до 69,2 млрд. юана спрямо ръст от 58% през същото тримесечие на миналата година.
Приходите ѝ от бизнеса с облачни услуги почти са се удвоили до 4,7 млрд. юана, докато приходите от развлекателния бизнес са се повишили с 46,4% до 6 млрд. юана.
Alibaba съобщи, че е създала холдингова компания за онлайн услугата за доставка на храна Ele.me и платформата за електронна търговия Koubei, за която е получила ангажименти за нови инвестиции на стойност 3 млрд. юана, включително от SoftBank.
Книжата на Alibaba бяха подложени на натиск през последните месеци на фона на по-широката разпродажба на китайски акции заради притесненията от въздействието на търговската война между САЩ и Китай. Цената на акциите на китайския гигант достигна рекордните 210,86 долара за акция на 14 юни, но оттогава насам е отбелязала спад от около 15,6%.
Това означава, че пазарната капитализация на компанията е намаляла с 81,3 млрд. долара. Цената на акциите обаче все още постига ръст от над 3% от началото на годината.
Бизнесът в областта на търговията на Alibaba, който е съсредоточен върху сайтовете ѝ за електронна търговия Tmall и Taobao, продължава да е най-голямото подразделение на компанията, носещо около 80% от приходите й.
Китайският гигант опита да подсили подразделението, като създаде партньорства с големи американски брандове за потребителски стоки. По-рано този месец компанията за луксозни бижута Tiffany & Co съобщи, че ще започне да продава продукти на сайта Tmall на Alibaba, а Kroger обяви, че също ще продава някои продукти на Tmall.
Alibaba не е само играч в областта на електронната търговия. Компанията развива и бизнеса си с облачни услуги през последните години. Макар че те все още представляват малък дял от общите приходи, растежът е огромен.
Анализаторите очакват бърз растеж на облачния бизнес и през това тримесечие. Компанията откри нови центрове за данни в света и пусна нови продукти на ключови пазари като Европа в опит да повиши пазарния си дял и приходите си.
По-рано тази година компанията увеличи дела си в базираната в Сингапур компания за електронна търговия Lazada. През април тя придоби платформата за доставки на храна Ele.me, като цената на сделката не беше обявена. Ще бъде интересно да се наблюдава дали инвеститорите ще бъдат търпеливи, докато Alibaba преминава през тази инвестиционна фаза, отбелязва CNBC.