Uber Technologies отчете поредна голяма загуба с лек намек за възстановяване на основния бизнес със споделени пътувания, докато коронавирусната пандемия продължава да натежава, пише Wall Street Journal.
Брутните резервации на превози на Uber са се сринали със 75% на годишна база през трите месеца, завършили на 30 юни, обяви базираната в Сан Франциско компания. След като цялото второ тримесечие беше засегнато от коронавируса, резервациите се свиха със 72 на сто спрямо първото тримесечие, когато пандемията започна.
Главният изпълнителен директор Дара Косровшахи обяви, че бизнесът в Азия се възстановява, а резервациите на пътуванията в Хонконг и Нова Зеландия, където пандемията отслабна „на моменти надминаха върховете преди Covid”. Въпреки че превозите растат в някои от най-печелившите градове, включително Ню Йорк, където резервациите са се увеличили повече от два пъти на годишна база, в други места в САЩ резервациите са се сринали с 85%, обяви Косровшахи.
През май той заяви, че има ранни сигнали за възстановяване на бизнеса след вдигането на някои мерки, но този процес се забави, след като броят на случаите на Covid-19 нарасна.
Бизнесът на Uber с доставки на храна е светъл лъч за компанията по време на пандемията, когато хората бяха затворени по домовете си. Резервациите на това звено са скочили повече от двойно на годишна база и са нараснали с 49 на сто спрямо първото тримесечие.
„Ако рестрикциите продължат или трябва повторно да бъдат наложени, нашият бизнес с доставки ще компенсира“, коментира Косровшахи пред анализаторите при представянето на финансовия отчет.
По-рано главният изпълнителен директор обеща да направи Uber печеливша на коригирана база преди края на годината. През април той оттегли прогнозата заради здравната криза. Сега компанията увери, че се надява да постигне тази цел през следващата година. През май Uber въведе мерки, чрез които да спести повече от 1 млрд. долара фиксирани разходи, включително чрез големи съкращения на служители. Компанията обяви 382 млн. разходи за преструктуриране през второто тримесечие, част от усилията ѝ да опрости структурата си.
Това допринесе за загубата на 1,8 млрд. долара, което е значително под сумата от година по-рано, когато еднократните разходи за първичното публично предлагане доведоха до най-голямата тримесечна загуба за компанията. Като се премахнат еднократните елементи, коригираната загуба на Uber за второто тримесечие се е увеличила до 387 млн. долара, спрямо 656 млн. коригирана загуба през същото тримесечие година по-рано.
По време на следборсовата търговия цената на акциите на компанията се сви с повече от 3%.
Общите приходи за тримесечието са спаднали с 29 на сто до 2,24 млрд. долара от 3,17 млрд. долара преди година. Общите брутни резервации, включително тези от бизнеса с доставки на храни и други операции, са се сринали с 35% на годишна база до 10,22 млрд. долара. Резултатите до голяма степен отговориха на очакванията на Wall Street. Анализатори, анкетирани от FactSet, прогнозираха 2,08 млрд. долара приходи и 10,53 млрд. долара от брутни резевации.
Сегментът Uber Eats е загубил 232 млн. долaра през тримесечието на коригирана база в рамките на бизнеса с храни, където печалбата е все още минимална. Uber се опита да свие тази загуба, а резултатите за второто тримесечие са най-доброто тримесечно представяне за бизнеса Eats.
Миналия месец Uber обяви, че придобива конкурента си Postmates в рамките на сделка, която ще позволи на компанията да спестява, предвид скъпата работа по изграждането на империя за доставки, и да се конкурира с разполагащи с повече капитал конкуренти. Сделката за 2,65 млрд. долара, изцяло в акции, се очаква да бъде финализирана тази година. Uber искаше да придобие Grubhub, но беше изпреварена от нидерландския гигант в доставките на храни Just Eat Takeaway.com, който сключи сделка за 7 млрд. долара.