IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Операторите на е-тротинетки: Промените в закона могат да органичат ръста на пазара

Lime, Hobo и Brum Scooters приветстват новата регулация, но имат притеснения за част от изискванията

15:30 | 22.11.19 г. 8
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Трите компании за споделени електрически тротинетки, опериращи в София, излязоха с общо становище по повод предложените промени и допълнения в Закона за движение по пътищата (ЗОП), посочвайки, че не подкрепят част от мерките, предвидени в него, тъй като може да забави растежа на пазара.

„Нашето споделено опасение е, че задължаваща, а не препоръчителна законова мярка като носенето на каска, би забавила и дори спряла подема на велосипедите и индивидуалните електрически превозни средства в дела на всички пътувания в града“, посочват в текста си Lime, Hobo и Brum Scooters.

Съгласно планираните промени в ЗОП носенето на каска при управление на електрическа тротинетка е задължително. Освен това се предвижва в тъмната част от денонощието да се кара с включени светлини и със светлоотразителна жилетка. Новите правила ще изискват движение на е-скутерите по велоалеите, а там, където няма такива - най-близо до дясната граница на пътното платно. Ограничението на скоростта е 25 км/ч.

От своя страна, Lime, Brum и Hobo посочват, че комуникират с всеки свой потребител кой е най-безопасният начин за използване на електрическите тротинетки. Сред изискванията са: навършени 18 години, да не се ползва алкохол, да се носи каска с удостоверен стандарт на качество, да не се кара по тротоари, а по велоалеи или в най-дясната част на пътната лента и да се спазват законовите разпоредби.

Трите компании се опасяват, че въвеждането на задължения, като носенето на каска, биха ограничили пазара, защото ще накарат някои хора да не се качват на този алтернативен начин за придвижване в града, който не замърсява въздуха.

„Вместо това ние призоваваме всички заинтересовани страни да работим по-усърдно за изграждане и подобряване на културата на движение по пътищата, както и на подходящата инфраструктура. Вярваме, че това е практична стъпка, която ще даде най-добри резултати в дългосрочен план“, посочват в становището си трите оператора.

Те приветстват желанието на властите да създадат регулация на този нов и развиващ се у нас пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 4 rate down comment 0
Бидонойл
преди 4 години
Аз като пешеходец не очаквам закона да ме пази. Винаги съм нащрек дали шофьорът ме вижда когато пресичам. Но гледам други, пишат си по телефона както казваш, или заглеждат полички и излизат на платното без дори да се огледат. Ако ги блъснат и осакатят, много ще им помогне това, че законът е на тяхна страна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 0
Mechkata
преди 4 години
Естествено,че не бих! Просто до подобно изродяване може да доведе 3-тото ти условие ... Не е виновен ако не е пиян...ами ако трезвен си е писал по телефона или е заглеждал гаджетата с късите полички и по невнимание ми затиснал краката до стомаха..невинен!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 0
Бидонойл
преди 4 години
Ти би ли блъснал тротинетка за удоволствие? Аз не бих. Дори ако не е било по моя вина и законът не ме накаже, ако причиня на някого сериозна травма или смърт, после цял живот ще ме измъчват угризения.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
Mechkata
преди 4 години
номер 3 ми хареса......като игра за точки. Трезвен буташ 5 тротинетки до работа, на връщане 6 и печелия бонус точки
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 1
Бидонойл
преди 4 години
Само три условия:1. По тротоари и пешеходни зони да се движат с не повече от 5 км/час 2. Да не си паркират тротозаврите на места определени за пешеходци 3. Ако шофьор размаже тротинеткаджия, носи отговорност само ако е бил пиян.От там нататък - всичко е на тяхна отговорност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 0
studioaa
преди 4 години
Искам фирмите да разкарат сп***п***ните си тротинетки от района на Орлов мост защото пи писна да се спъвам в тях когато минавам в този район или в района около Университета. Толкова ли няма друго място където да държат грозните си тротинетки?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 0
Mechkata
преди 4 години
Като нямате правилна визия за развитие на тъпия ви бизнес, естествено че няма да има ръст! ***.... хвърлили на улицата 500хил. нови джаджи и искат милионери да стават щото били първите.... ай сиктир с тея дребни селски номера!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 0
Mechkata
преди 4 години
Гледай ги ти! Нахалници нещастни! По-важна ви е печалбата, а това че главата може да я пръснат и човека да си отиде - не!!! Нямам думи просто... А отваряли ли сте книжката за правилна и безопасна експлоатация на тротинетките, защото аз имам такава и там пише, че трябва да караш с всички мерки за безопасност - каска, наколенки и лакътници, светлоотразителна жилетка!!! Ще ви се невиди и на алчните за*ници! Ами закачете по една каска на всяка *** тротинетка дето сте пуснали по пътищата....ама няма да стане,защото ни една каска няма да остане ще бъде открадната, затова нещете тея регулации, щото бизнеса ще умре!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още