Nokia беше най-големият производител на мобилни телефони, докато не преживя унизителен срив, след като подцени влиянието на смартфоните, произвеждани от Apple и други компании. Сега изглежда, че Nokia преживява същото заради умните часовници, пише Bloomberg.
Nokia обяви, че планира да продаде своя бизнес с дигитални решения за здравеопазване, които придоби преди само две години, за да се възползва от популярността на носимите фитнес тракери като тези на Fitbit.
Оттогава до днес производителите на тези устройства се борят с конкуренти като Apple, които предлагат сходни функции в техните умни часовници.
„Хората си казват: Този умен часовник изглежда добър. Нямам нужда от фитнес тракер“, коментира Рамон Ламас, директор проучвания на мобилни устройства в IDC.
Nokia заяви, че продава дигиталния си бизнес със здравни решения на Ерик Карийл, съосновател и председател на Withings, френски стартъп, който Nokia придоби през 2016 г. за 170 млн. евро (204 млн. долара).
Технологиите на Withings създадоха основата на звеното на Nokia.
През октомври Nokia отписа 141 млн. евро заради придобиването, а главният изпълнителен директор Раждеев Сури коментира, че иска да се фокусира по-малко върху потребителски продукти с малък мащаб и повече върху основния бизнес на компанията с мрежи и лицензиране на патенти.
Провалът на опита за пробив в индустрията със свързани устройства за здравеопазване показва огромната конкуренция в една индустрия, в която гиганти като Google инвестират много. Тази седмица Google обяви, че е сключила споразумение с Fitbit, която ще използва софтуера с изкуствен интелект на Google, както и облачната платформа на компанията, за да разработва носими устройства.
Продажбата на здравното звено ще премахне и възможността за спорове между Nokia и част от компаниите, на които тя лицензира патенти, за да правят собствени очила и таблети.
Nokia заяви, че очаква сделката да бъде приключена до края на второто тримесечие на тази година.