Netflix започна една нова година, която изглежда ще е по-трудна от предходната, предава Ройтерс.
Международният растеж помогна на видео стрийминг услугата да надмине очакванията за последното тримесечие на 2019 г.
Но компанията признава, че конкуренцията ѝ е повлияла в Съединените щати, където растежът не успя да изпълни прогнозите на Wall Street. Освен това конкуренцията ще се пренася все повече в глобален мащаб, когато Disney+ бъде пусната в Европа през март.
Конкуренти като Walt Disney и Apple вече се борят за клиенти, а Netflix обяви, че очаква да привлече 7 млн. абонати в глобален мащаб през първото тримесечие, което се оказа под средната прогноза на анализаторите за 8,82 млн., сочат данни на Refinitiv.
За компания, която в исторически план трудно е успявала дори бегло да спомене конкурентните сили и която някога нарече видео играта Fortnite най-големия си съперник, а не стрийминг платформите, Netflix прекара ужасно много време в обяснения защо силата на Disney няма да има чак толкова лош ефект върху двигателя ѝ на растежа извън САЩ.
"Въпреки големия дебют на Disney+ и пускането на Apple TV+, гледането ни от потребител е нараснало както глобално, така и в САЩ на годишна база, последователно през последните тримесечия, написа компанията в писмо до инвеститорите.
Главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс описа нетния растеж на абонатите през четвъртото тримесечие, подкрепен от драмата за британското кралско семейство „The Crown” и от два филма, номинирани за „Оскар“, като „просто невероятно“.
Постижението успя да надмине прогнозите на Wall Street и помогна за покачването на цената на акциите с 2,2% в рамките на волатилната следборсова търговия.
Печалбата на Netflix достигна 1,30 долара на акция и успя да изпревари прогнозата за 30 цента на акция. Сумата е подкрепена от данъчни облаги.