Повечето хора смятат, че най-важният елемент в батериите за електромобили е литият. Но, както отбеляза изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск, в литиево-йонните батерии процентът на лития е около 2%. Както обясни той на събранието на акционерите в Tesla през 2016 година, основният елемент в батериите е никелът. Мъск е убеден, че никелът е новото злато и побърза да се обърне към добивните компании, пише Automedia.bg.
„Искам отново да наблегна на това и да ме чуят добивните компании, добивайте повече никел“, заяви Мъск в последния конферентен разговор за тримесечните резултати на Tesla. „Където и да не намирате в света, добивайте повече никел, правете го ефективен и опазващ природата начин. Tesla ще ви предложи гигантски дългосрочен договор, стига добивът ви е ефективен и да опазва природата”, заяви той.
В действителност обаче добивът на никел се сблъсква с редица трудности, а важността му се определя и от факта, че при създаването на всяка една бройка Tesla Model 3 се използват около 30 килограма никел.
„Никелът е може би най-важният метал при производството на батериите“, обясни Майкъл Бек, управляващ директор на Regent Advisors пред Kitco News. Той отговаря за съхранението на енергията, а химичните процеси в батериите са така оптимизирани, че да може да се използва колкото се може повече никел, допълни той. Колкото повече никел има в една батерия, толкова по-голяма е нейната енергийна плътност.
„Цените на никела се сринаха през 2007 година и досега има много малко инвестиции в развитието на нови находища, не се инвестира и в нова добивна техника, а ръстът в търсенето на този метал тепърва предстои”, коментира Бек.
Той обясни, че за разработването на едно сериозно никелово находище са необходими между 7 и 10 години, което означава, че на практика трябва да очакваме недостиг на тази метал на световните пазари за едно цяло десетилетие. А освен това се очаква, че запасите от вече добит никел ще свършат в рамките на следващите 18 месеца.
Мъск неслучайно акцентира върху начина, по който Tesla държи да се добива никелът, тъй като вече видяхме, че с натиск от страна на индустрията добивът на кобалт беше вкаран в подобен устойчив и опазващ природата модел. А анализаторите вече посочиха, че „Норилск”, един от големите играчи на пазара на никел, най-вероятно няма да се класира за споменатите от Мъск договори, основно заради разливите на петрол, дело на компанията в руския арктически район.
Първи на призива на Мъск реагираха от канадската компания Giga Metals, като заявиха, че развиват находище в Британска Колумбия и добивите ще са с методи, опазващи природата. Другата добра новина за канадците е, че там има и много кобалт. В Канада има много мини за никел, но Giga Metals обявиха, че новата им мина в Британска Колумбия ще е „въглеродно неутрална”. А главният изпълнителен директор на компанията Марк Джарвис прогнозира, че компаниите, добиващи никел в Канада и Австралия са тези, които реално могат да отговорят на изискванията на Мъск.
Но очертаващия се недостиг на ценния метал в световен мащаб означава, че поевтиняването на електромобилите и батериите за тях най-вероятно отново ще се отложи.


Българинът е песимист по природа, не вярва нито в имотното си състояние, нито в благополучието си
Желязков коментира кървавата атака в Сидни
Предупреждение от MI6: Русия е експанзионистична и ревизионистка заплаха
Трифонов: Това, че Асен Василев е излязъл с тънкото си гласче да пее химна - не го прави лидер на протеста
Близо три десетилетия след смъртта си Франк Синатра отново оглавява музисалните класации
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Франция иска отлагане на вота в ЕС по търговското споразумение с Южна Америка
Пета Ла Ниня за шест години ще наруши реколтите и веригите за доставки
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Графика от 19-ти век с предупреждение: 2026 г. ни чака финансова криза
Използването на социалните мрежи намалява концентрацията при децата
Шефът на MI6 предупреждава Путин: Няма да изоставим Украйна
Тръмп похвали мъжа, обезоръжил единия нападател в Сидни
Франция пусна най-дългия градски лифт в Европа
преди 5 години повече малоуумници като теб му трябват на путин... и може да спечели! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години *Шляxтa отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Една *** пак заблянува за печалби, ама ще стане пак като с акцийките на Газпром.Хотелось как лучше а получилось как всегда :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години По памет - най-големите износители на никел бяха Индонезия и Филипините. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Апропо - Норникель инвестира много в опазване на природната среда, ако не броим тая злочеста авария. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Следя Валенцето - ама ми е малко по-трудно за покупка. Норникель по ме кефи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Хем запасите от никелчец ще свършат след 18 месеца, хем искате да минете без най-големия в добивът. Хубаво - пробвайте се. Ако тоя *** не иска никелчец от Норникель - толкова по-добре - ще го ползват нормалните автомобилни компании. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години VALE отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години След като янките извъртяха Дерипаска и сега той не е собственик, а само меринжей,то що да не добиваме никел на поразия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар