Видео стрийминг услугата HBO GO ще започне да се ребрандира и надгражда в HBO Max в Европа, а това ще се случи поетапно за различни територии през първото полугодие на 2021 г. Новината беше разкрита по време на провеждащия се онлайн тази година форум Web Summit 2020 от ръководителя на HBO Max Global Андри Форсел.
От HBO България все още не разкриват кога точно ще се случи промяната у нас, но посочват, че с наближаване на надграждането на услугата ще получим повече подробности. Идеята на компанията е всички съществуващи услуги да бъдат надстроени автоматично. Ето защо не се предвижда и да има паралелно действащи услуги, които биха объркали потребителите, допълват от българския екип на компанията.
Промените в стрийминг услугата няма да засегнат линейните услуги на HBO, уточняват от HBO България.
Добрата новина за потребителите у нас е, че с надграждането до HBO Max ще получат достъп до хитови заглавия на други доставчици на съдържание, като сред тях вероятно ще попаднат Showtime, HULU, CBS, SKY и други. Планът е да има голямо припокриване на съдържанието, което е налично в САЩ, където HBO Max вече оперира, и това в Европа. От HBO България допълват, че европейската услуга ще се сдобие със съдържание, което може да не е налично във всички региони и територии, в които оперира компанията.
„Амбицията е всички оригинални продукции на HBO и HBO Max да бъдат с едновременна премиера в Европа“, коментираха пред Investor.bg от HBO България.
По отношение на цената на услугата от компанията посочват, че идеята е тя да остане конкурентна.
Решенията за самото надграждане и в кои региони да се случва то се вземат от глобалния технически отдел на HBO, но все още няма яснота дали то ще се случи едновременно в Скандинавския регион, Централна Европа, Испания и Португалия, където са четирите териториални платформи на HBO на Стария континент.
Когато преминаването към HBO Max наближи, абонатите ще бъдат информирани лично от компанията за процеса. За целта ще бъдат използвани нюзлетъри и приложението HBO GO, което потребителите използват, за да получават достъп до услугата.
Трансграничната преносимост на стрийминг услугата ще се запази, както следва според регламентите на Европейския съюз. Това означава, че всеки потребител на HBO Max ще продължи да може да стриймва от своя локален акаунт, дори когато пътува или има престой в друга страна в рамките на блока.
Компанията обещава да запази фокуса си върху качеството, но и да предложи по-голямо разнообразие и повече съдържание, а локализацията ще остане важна част от глобалната стратегия.
HBO Max се появи първо в Съединените щати, а премиерата ѝ там беше на 27 май тази година. Няколко месеца по-рано – през октомври 2019 г., от WarnerMedia обявиха, че планът е тя да започне с около 10 хил. часа съдържание, което да включва филми, оригинални продукции и класически телевизионни сериали.
От същото изявление стана ясно, че компанията планира да похарчи 4 млрд. долара за изграждането на HBO Max в следващите три години. Освен това WarnerMedia очаква годишните приходи от абонаменти, съдържание и реклами да достигнат 5 млрд. долара до 2025 г.
Междувременно Warner Bros съобщи, че ще пусне всичките си нови филми през 2021 г. едновременно в киносалоните и на стрийминг услугата си HBO Max, съобщи киностудиото. Това е най-драстичната крачка, която прави компанията до момента в елиминирането на екслузивността, с която киносалоните се ползваха десетилетия наред, пише Wall Street Journal.
Филмите на Warner Bros. ще се излъчват на HBO Max през първия месец след излизането си на голям екран, след което ще напуснат услугата за стрийминг на видео и ще останат само в кината.
Хибридният модел ще важи за всички филми на Warner Bros. - от по-малки премиери до високобюджетни филми, които традиционно имат нужда от огромни приходи от продажби в боксофиса, за да излязат на печалба. Те включват научно-фантастичната адаптация "Дюн", филмова версия на мюзикъла In The Heights и нов филм от поредицата "Матрицата".
Решението със сигурност ще разтърси Холивуд насред промените в начина на правенето и дистрибуцията на филми. Тъй като повечето кина в САЩ са затворени, студиата пренасочиха вниманието си към стрийминга, където абонаментите са ключовият показател за успех. Някои от най-големите премиери тази година се състояха в хола на зрителите, промяна, която може да надживее пандемията и да доведе до фалити сред собствениците на киносалони въпреки повторното им отваряне.
За HBO Max наличието на скъпи и качествени премиери може да стимулира ръст на абонатите на новата стрийминг платформа, която не успява да намери пробивно съдържание на пренаселен пазар. HBO Max плаща лицензионна такса за филмите.
*Информацията е допълнена в 22,10 ч.