Френският регулатор, отговарящ за защитата на личните данни, наложи най-голямата глоба в историята си – 100 млн. евро, на Google за нарушаване на правилата на страната за тракерите на онлайн рекламата (бисквитките), предава Ройтерс.
Регулаторът CNIL посочи в изявление от днес, че е глобил и американския гигант в областта на електронната търговия Amazon със сумата от 35 млн. евро за нарушаване на същите правила.
CNIL е установил, че френските уебсайтове на Google и Amazon не искат съгласие от посетителите си, преди да използват бисквитки, гласи изявлението.
Двата технологични гиганта не са изпълнили и изискването за предоставянето на ясна информация на интернет потребителите за това как възнамеряват да използват въпросните тракери и как посетители на френските им платформи могат да откажат използването на бисквитки, допълва регулаторът.
CNIL твърди, че Amazon и Google имат три месеца да променят информационните си банери. Ако не го направят, могат да се сблъскат с допълнителна глоба от 100 хил. евро на ден, докато не се съобразят с изискването.
Финансовото наказание срещу Google е най-голямото до този момент, налагано от CNIL, твърди говорител на регулатора.
Предишната рекордна глоба от 50 млн. евро също беше насочена към американския технологичен гигант и беше във връзка с нарушаване на правилата на Европейския съюз за опазване на поверителността на данните.
Amazon и Google не са отговорили веднага на запитването за коментар.