Американската компания за съхранение на данни Dropbox Inc повиши ценовия диапазон за своето първично публично предлагане заради силния интерес от страна на инвеститорите към първото технологично IPO за тази година. Очаква се окончателното определяне на цената да бъде в четвъртък, съобщава Ройтерс.
От Dropbox вече очакват дебютната цена на акциите им да бъде между 18 и 20 долара за брой в сравнение с предходния диапазон от 16-18 долара за акция.
Новият ценови диапазон предполага, че пазарната оценка на компанията, основана в Сан Франциско през 2007 г. от Андрю Хюстън и Араш Фердоуси, ще се увеличи с до 7,85 млрд. долара.
„Първоначалният ценови диапазон беше доста консервативен спрямо оценките на сравними компании, като например Box“, коментира Джей Ритър, експерт по първични публични предлагания в университета във Флорида.
Независимо от повишаването на цената за IPO-то оценката на Dropbox е все още под стойността от 10 млрд. долара, която компанията получи през 2014 г. благодарение на набирането на частни капитали.
В подадените до Комисията за ценни книжа и фондови борси в САЩ документи Dropbox отчита приходи за 2017 г. в размер на 1,11 млрд. долара, което е с 31% повече спрямо година по-рано. Нетната загуба на компанията се свива до 111,7 млн. долара през миналата година в сравнение с 210,2 млн. долара през 2016 г.
Първичното публично предлагане на Dropbox се следи внимателно от инвестиционния свят, тъй като листването на борсата ще покаже какъв е интересът към млади компании на стойност над 1 млрд. долара.
Компанията за съхранение на данни има 500 млн. потребители и се конкурира с Alphabet, Google, Microsoft, Amazon и Box.
Дебютът на щатския фондов пазар на акциите на Dropbox се очаква в петък.