Продажбите на дребно в САЩ нараснаха с най-бърз темп за последните четири месеца през юли и изпревариха прогнозите благодарение на ръст при онлайн покупките, съобщава Bloomberg. Това е сигнал, че потребителските разходи продължават да подкрепят разширяването на икономиката.
Общият обем на продажбите се е повишил с 0,7% след ръст от 0,3%, ревизиран в посока надолу, през предходния месец. Данните се оказаха над всички оценки в проучването на Bloomberg сред икономисти, чиято консенсусна прогноза беше за нарастване с 0,3%.
При показателят, проследяващ продажбите на дребно с изключение на хранителните услуги, търговците на автомобили, магазините за строителни материали и бензиностанциите, също е отчетено повишение с 1% през юли при ръст от 0,7% през юни.
Петото поред нарастване при продажбите на дребно показва, че американците, радващи се на ниско ниво на безработица и увеличаване на заплатите, се чувстват комфортно да продължават да харчат. Това се случва в момент, когато Доналд Тръмп отправи поредните заплахи за нови мита върху вноса на потребителски стоки от Китай. Именно личното потребление е най-големият двигател на растежа на продажбите на дребно.
При десет от общо 13 основни категории в търговията на дребно се отчитат увеличения в продажбите. В същото време продажбите в универсалните магазини са скочили с 1,2% - най-доброто представяне от октомври. Свиват се обаче продажбите на автомобили и спортни стоки.
Междувременно от други данни стана ясно, че броят на заявленията при безработица се е повишил до шестседмичен връх от 220 хил. през седмицата, приключила на 10 август. Икономистите очакваха заявленията да нараснат до 212 хил.