Продажбите на дребно в САЩ са намалели през юли с повече от очакваното, отразявайки постоянната промяна в разходните навици в посока към сектора на услугите. Също така това може да е знак, че потребителите са станали по-чувствителни към инфлацията, която продължава да се ускорява, съобщава Bloomberg.
Стойността на покупките на дребно в страната се е понижила с 1,1% миналия месец. съобщават от Министерството на търговията на САЩ. От институцията са преразгледали в посока нагоре до 0,7% данните за ръста на продажбите на дребно през юни. Средната прогноза в допитване на Bloomberg беше за понижение с 0,3%. Като се изключат автомобилите, продажбите са се свили с 0,4% през юли.
На данните натежаха спадовете в продажбите на автомобили и онлайн продажбите. Разходите за ресторанти са се увеличили, макар че с по-умерен темп, отколкото предходните месеци.
Новият пик на делта варианта на коронавируса е поредният риск пред икономическото възстановяване и може да ограничи търсенето на услуги, като пътувания и развлечения.
По-високите цени за неща като хранителни продукти, вечери в ресторанти, лична грижа и външен вид рискуват да ограничат потребителските разходи и през идните месеци.
Данните за продажбите на дребно подсказват за забавяне на ръста на потребителските разходи през третото тримесечие. Икономистите прогнозират разходите да растат с годишните 4,5% през периода юли-септември – значително по-бавно от темпа, изчислен преди месец, и значително надолу спрямо 11,8-те процента през второто тримесечие.