„Софарма“ АД отчита трети пореден силен месец с ръст на продажбите над 24% през ноември 2019 г., показват данни на дружеството, публикувани чрез „БФБ“ АД.
За осемте месеца на 2019 г. (до август) приходите от продажби на продукция намаляваха с 1% на годишна база. Септември бе с 31% ръст на продажбите на годишна база, а октомври с 40% ръст на годишна база.
През ноември 2019 г. има повишение на продажбите за вътрешния пазар с 21% и на тези за износ с 27% на годишна база. Общото увеличение е с 24%. Този ръст идва след спад с 9% на годишна база през ноември 2018 г., затова кумулативният ръст за последните две години е 13%.
Силните данни от последните 3 месеца ни провокираха да погледнем голямата картина
Продажбите на продукция от „Софарма“ АД се увеличават с 25% за последните 12 години, като вътрешният пазар е нагоре със само 2%, а износът с 44%. Декември 2018 г. отбеляза силен ръст на годишна база от 26%, затова декември 2019 г. може да не надхвърли тези високи нива.
Възниква въпросът колко от тези 25% ръст се дължат на вливането в „Софарма“ АД на „Българска роза – Севтополос“ АД през 2015 г., на „Медика“ АД през 2017 г. и на „Унифарм“ АД през 2018 г.
Година | Ръст на годишна база | Ръст спрямо 2007 г. | ||||
Общо | Вътрешен пазар | Износ | Общо | Вътрешен пазар | Износ | |
2019* | 8% | -1% | 14% | 25% | 2% | 44% |
2018 | -3% | 3% | -7% | 16% | 3% | 26% |
2017 | 13% | 3% | 20% | 20% | 0% | 36% |
2016 | -5% | -2% | -6% | 6% | -3% | 13% |
2015 | -14% | 0,30% | -20% | 11% | -1% | 20% |
2014 | -7% | 1% | -10% | 29% | -2% | 50% |
2013 | 3% | 7% | 1% | 39% | -3% | 67% |
2012 | 0,35% | -9% | 5% | 35% | -9% | 65% |
2011 | 0,41% | 3,32% | -0,86% | 35% | 0% | 57% |
2010 | 13% | -1% | 20% | 34% | -3% | 59% |
2009 | 12% | 4% | 16% | 19% | -2% | 32% |
2008 | 6% | -6% | 14% | 6% | -6% | 14% |
*от януари до ноември
Разбира се „Софарма“ АД е холдинг и за финансовото му състояние голям ефект имат дъщерни дружества като „Софарма Трейдинг“ АД.
Акциите на „Софарма“ АД поевтиняват със 7,8% в последните 12 месеца до 3,43 лв. за акция и 462 млн. лв. пазарна капитализация. За периода не е разпределян дивидент, но тази седмица (на 13 декември 2019 г.) е свикано общо събрание на акционерите за гласуване на шестмесечен дивидент от 0,05 лв. брутно на акция.
Свързани компании: