„Софарма“ АД отчита 12% ръст на продажбите за 13 години до 2020 г., показват изчисления на Investor.bg на база данни на компанията. Само за 2020 г. е отчетен спад с 11%, а за последните 10 години понижението на реализираната продукция е с 16% (спрямо 2010 г.)
От 2007 до 2020 г. има спад на вътрешния пазар с 22% и ръст на износа с 42%.
Стойностите са от изнесените в началото на 2021 г. изпреварващи данни за процентно изменение, но на база на вече обявените данни за продажбите на продукция през 2019 г., може да се изчисли какви са продажбите за 2020 г., предвид че спадат с 11%. За 2019 г. продукцията беше за 229 млн. лв., следователно през 2020 г. е за 204 млн. лв.
Част от причините за повишението на продажбите в последните 13 години са вливането в „Софарма“ АД на дъщерните „Унифарм“ АД, гр. София; „Медика“ АД, гр. Сандански и „Българска роза Севтополис“ АД, гр. Казанлък.
2020 г. приключи при цена на акция от 3,2 лв. за ценна книга. За сравнение в края на 2010 г. е била 3,889 лв., а в края на 2007 г. 8,985 лв. за ценна книга. Следователно спадът за 10 години е с 18%, а за последните 13 години с 64%, без отчитане на изплатените дивиденти.
През посочените 10-13 години обаче има силен ръст в продажбите на дъщерното дружество „Софарма Трейдинг“ АД, което вече формира значителна част от печалбата на „Софарма“ АД. „Софарма“ АД е и основен акционер в "Доверие обединен холдинг" АД, което отскоро притежава една от най-големите банки в Молдова.
Година | Ръст на годишна база | Изменение спрямо 2007 г. | ||||
Общо | Вътрешен пазар | Износ | Общо | Вътрешен пазар | Износ | |
2020 | -11% | -24% | -2% | 12% | -22% | 42% |
2019 | 9% | 0% | 15% | 26% | 3% | 45% |
2018 | -3% | 3% | -7% | 16% | 3% | 26% |
2017 | 13% | 3% | 20% | 20% | 0% | 36% |
2016 | -5% | -2% | -6% | 6% | -3% | 13% |
2015 | -14% | 0,30% | -20% | 11% | -1% | 20% |
2014 | -7% | 1% | -10% | 29% | -2% | 50% |
2013 | 3% | 7% | 1% | 39% | -3% | 67% |
2012 | 0,35% | -9% | 5% | 35% | -9% | 65% |
2011 | 0,41% | 3,32% | -0,86% | 35% | 0% | 57% |
2010 | 13% | -1% | 20% | 34% | -3% | 59% |
2009 | 12% | 4% | 16% | 19% | -2% | 32% |
2008 | 6% | -6% | 14% | 6% | -6% | 14% |
Година | Изменение спрямо 2010 г. | ||
Общо | Вътрешен пазар | Износ | |
2020 | -16% | -19% | -11% |
2019 | -6% | 6% | -9% |
2018 | -14% | 6% | -21% |
2017 | -11% | 3% | -15% |
2016 | -21% | 0% | -29% |
2015 | -17% | 2% | -24% |
2014 | -3% | 2% | -5% |
2013 | 4% | 1% | 5% |
2012 | 1% | -6% | 4% |
2011 | 0% | 3% | -1% |
2010 | 0% | 0% | 0% |
Свързани компании: