„Монбат“ АД ще придобие дял от капитала на Tunisian Company of Batteries NOUR, съобщи компанията чрез БФБ – София.
Решението е взето след обсъждането на резултатите от проведено предварително проучване (due diligence), включващо финансова, техническа и оперативна проверка, извършена през 2020 и 2021 г. За решението е взет под внимание и направеният бизнес план и прогнозен паричен поток.
Финансирането на придобиването се планира да се осъществи със средства от набраната емисия облигации ISIN BG2100023170 и собствени средства.
Придобиването на NOUR е в съответствие със стратегическите цели на „Монбат“ за създаването на собствена производствена база и разширяване на пазарното присъствие в Северна Африка и Близкия изток в това число, но не само Тунис, Алжир, Либия.
Предвижда се „Монбат“ да придобие общо до 720 000 броя акции с право на глас, или 60% от капитала на Tunisian Company of Batteries NOUR. Трансакцията по придобиването ще се осъществи на два етапа, като първо ще бъдат придобити и платени акциите от уговорената в договора цена, представляващи 23% от капитала на NOUR, а останалите 37% ще бъдат придобити и платени в срок до 31 декември 2021 г.
Сделката се извършва при осъществяване на обичайната търговска дейност, посочват от дружеството.
Реализираната печалба преди облагане с данъци на индивидуална база към края на първото тримесечие e в размер на близо 7 млн. лв., нараствайки със 76% за година.
Индивидуалната нетна печалба на „Монбат“ към края на март е в размер на 6,2 млн. лв.
За периода 31 март 2020 г. - 31 март 2021 г. дружеството е реализирало на индивидуална база общо приходи от чужбина в размер на 39,3 млн. евро, които представляват 86,7% от общите нетни приходи от продажби.
За първите три месеца на тази година основен пазар на „Монбат“ АД е Германия с 3,9 млн. евро приходи от продажби, което представлява 9,74% от общия износ на дружеството на индивидуална база.
Реализираните приходи от продажби на вътрешен пазар на индивидуална база към края на март са в размер на 11,8 млн. лв. и представляват 13,30% от общите нетни приходи от продажби.
От началото на годината акциите на компанията поскъпват с 46,25% при пазарна капитализация от 228,15 млн. лв.
Свързани компании: