Най-стръмната въжена железопътна линия в света заработи в Швейцария. Влакчето е с нестандартни кабинки, които представляват цилиндри, въртящи се така, че да осигурят изправеното положение на своите пътници, пише ВВС.
Подът в тях също се накланя, докато линията между град Швиц и алпийското село Щос, което забрани автомобилите, се изкачва на 743 метра. В някои участъци наклонът стига до 110%.
Всяка една от четирите кабинки има капацитет от 34 души и може да развие скорост до 10 м в секунда.
Новата въжена железопътна линия замества досега съществуващата, която е в експлоатация от 1933 г., посочва CNN.
Откриването на линията бе предшествано от дълго чакане. Т. нар. Stoos Bahn се строи в продължение на 14 години – с две повече от първоначално предвиденото, а цената ѝ е 52 млн. швейцарски франка (53 млн. долара).
Трудностите около идването на бял свят на влакчето обаче си заслужават. Според говорителя на железницата Иван Щайнер проектът е направил всички „много горди“.
В планинска Швейцария, където употребата на въжени лифтове е често срещана, новата линия не само ще служи като транспортно средство между две населени места, но и ще представлява атракция за туристите в района.
За пътниците, които се притесняват, че може да им стане лошо по време на пътуването, има добра новина – то продължава само четири минути.
Швейцария е дом и на най-дългия жп тунел в света. „Готард“ беше открит през 2016 г. и е с размер от 57 км. С това той отне световния рекорд от 53,9-километровия японски тунел „Сейкан“, който свързва основния остров Хоншу със северния остров Хокайдо.
Вижте кадри от линията в галерията ни!