Американският автомобилен концерн General Motors надмина очакванията за печалбата си през четвъртото тримесечие на м. г. на фона на усилията си да спечели инвеститорите, които се втурнаха към акциите на конкурента Tesla, предава Ройтерс.
GM съобщи, че очаква печалбата й на акция за 2020 г. да бъде в диапазона от 5,75 долара до 6,25 долара след изключване на еднократните ефекти, данъци и лихви. Анализатори очакват печалбата на акция на концерна да достигне 6,23 долара тази година, сочат данни на IBES от Refinitiv.
Автомобилната компания прогнозира свободен паричен поток между 6 млрд. и 7,5 млрд. долара тази година след генерираните 6,5 млрд. долара от автомобилните операции през 2019 г. след изключване на разходите заради 40-дневната стачка на служителите й миналата есен.
GM очаква продажбите на коли и малки камиони в САЩ да намалеят с около 500 хил. превозни средства спрямо 17,1 млн. през миналата година.
Печалбата на автомобилния концерн през четвъртото тримесечие е намаляла с 3,6 млрд. долара заради стачката, която прекрати доходоносната му дейност в САЩ. Печалбата от дейността му в Китай също е намаляла.
Компанията съобщи, че печалбата преди данъци е достигнала пет цента за акция през последното тримесечие след изключването на някои разходи за преструктуриране. Това е огромен спад спрямо 1,43 долара година по-рано.
Анализатори прогнозираха печалба преди данъци от един цент на акция през последното тримесечие.
След включването на разходите за преструктуриране GM е регистрирала нетна загуба за четвъртото тримесечие от 194 млн. долара, или 16 цента за акция.
Приходите през тримесечието са намалели с близо 20% до 30,8 млрд. долара.
GM съобщи, че печалбата от съвместните й дружества в Китай се е свила до 200 млн. долара през четвъртото тримесечие спрямо 300 млн. долара година по-рано, тъй като доставките на едро са намалели с 20%.
Базираната в Детройт компания информира, че „по-бавното възприемане на нова технология за ефективен разход на гориво“ от китайските клиенти се е отразило негативно на резултатите й през четвъртото тримесечие на най-големия автомобилен пазар в света. Компанията се отказва от план да продава автомобили с трицилиндров двигател в Китай и ще предлага повече коли с четирицилиндров мотор.
Главният финансов директор на GM Дивия Сурядевара заяви, че служителите на автомобилната компания работят денонощно за смекчаване на въздействието от нарушаването на производството и доставките на автомобилни части заради епидемията със смъртоносния коронавирус от Китай. GM ще вземе решение за възобновяване на дейностите в Китай „завод по завод“, допълни тя.
Но още преди избухването на епидемията GM очакваше китайският пазар да бъде волатилен тази година.
Автомобилният пазар в азиатската страна навлиза в зряла фаза, което означава по-голям конкурентен натиск върху цените и по-бавен растеж, отколкото в миналото, отбеляза Сурядевара.
„Оптимисти сме за китайската индустрия и позицията ни в Китай в дългосрочен план“, каза тя пред репортери преди представянето на резултатите на компанията.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми