850-те служители на австрийската авиокомпания Niki се подготвят за тежко приземяване, след като неплатежоспособната компания майка Air Berlin започна късно снощи преговори за продажбата на активите си, предава Ройтерс.
Германският водещ превозвач Lufthansa е първата, която ще води разговори за закупуването на части от Air Berlin.
Според публикации в медиите германският превозвач се интересува от основните части на Air Berlin и Niki. Синдикатите в Niki обаче смятат, че бъдещето на марката е неясно и не е известно дали австрийският превозвач ще бъде продаден отделно от активите на Air Berlin или като част от пакета.
Niki е основана от бившия пилот от Formula 1 Ники Лауда. Тя не е част от производството по несъстоятелност, но зависи от парите на Air Berlin, за да покрие разходите си.
Представителят на синдикатите Петер Щатман коментира пред журналисти, че досега компанията е посрещала всички плащания навреме. Следващият тест за нея ще бъде в края на август, когато трябва да се платят заплатите.
Министерството на транспорта на Австрия, която също се изправя пред избори през есента, заяви готовност да подкрепи Niki при необходимост, ако компанията се сблъска с финансови трудности, по примера на Германия, която отпусна 150 млн. евро заем на Air Berlin.
Натискът върху Air Berlin да приключи преговорите за продажба на активи бързо е особено силен именно заради правителствения мостов кредит, тъй като парите ще стигнат за три месеца.
Според запознати източници Lufthansa може да поеме 90 от около 140-те самолета на Air Berlin, включително тези на Niki, които се смятат за един от най-ценните активи на превозвача.
Пак според медийни информации сред кандидатите за активи на компанията са още easyJet и авиокомпанията Condor на Thomas Cook.