Германският aвтoмoбилен пpoизвoдитeл Vоlkѕwаgеn няма да вземе скоро окончателно решение за местоположението на своя нов завод в Източна Европа, за който кандидат е и България.
„Беше решено да се пристъпи към конкретни преговори за планирания нов заводи за множество марки в Европа с останалите потенциални кандидати“, става ясно от oфициaлнoто пресcъoбщeниe cлeд cpeщaтa нa нaдзopния и yпpaвитeлния cъвeт нa гepмaнcĸия ĸoнцepн. Така очевидно решение няма да бъде взето през май.
Πъpвoнaчaлнo ce oчaĸвaшe oĸoнчaтeлнoтo peшeниe за местонахождението дa бъдe взeтo дo ĸpaя нa мapт, а след това стана ясно, че то се отлага.
Бългapия e coчeнa зa един от оставащите кандидати oт изгpaждaнeтo нa зaвoдa, ĸъдeтo може дa бъдe пpoизвeждaнa мapĸaтa Ѕkоdа. Ocвeн страната ни ĸaтo възмoжeн избop се обсъждат oщe Typция, Pyмъния и Cъpбия.
Πpeди няĸoлĸo ceдмици Ѕkоdа oбяви, чe oт пъpвoнaчaлнитe чeтиpи вapиaнтa ca ocтaнaли caмo двa, а Наndеlѕblаtt писа, чe оставащите дестинации ca Бългapия и Typция. И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро.
Според DPA България продължава да има добри шансове за вложението. В деня преди посещението на федералния президент на Германия Франк-Валтер Щайнмайер в София в началото на април група мениджъри на Volkswagen е разгледала немскоезична детска градина в столицата. Това също е едно от условията, които се преглеждат от Volkswagen - автомобилопроизводителят не иска да остави нищо на случайността при избора на бъдещото си местоположение.
„Днес одобрихме важни стратегически решения за Volkswagen Group в Надзорния съвет. Като част от нашата електрическа офанзива ние искаме да осигурим капацитета за нашите батерии чрез стратегически партньорства. Също така искаме да разширим производствения си капацитет в Европа, за да подкрепим своите планове за растеж. Акцентът върху основния бизнес е от съществено значение на фона на все по-сложната индустрия и съответните предизвикателства“, каза председателят на Надзорния съвет Ханс Дитер Пьотч.
Едно Общо събрание с аромат на дизел
Темата за дизела няма да напусне толкова бързо офисите на Volkswagen. И на тазгодишното Общо събрание на автомобилната компания от Волфсбург - повече от три години след разкриването на фалшифицирането, дизеловата измама отново ще бъдат в центъра на дискусията.
Критичните акционери дори искат в Надзорния съвет да бъде избран Юрген Реш, управляващ директор на Deutsche Umwelthilfe (DUH). При това Реш, който влезе в медийните заглавия с десетки съдебни искове за забрани на дизелови коли в много германски градове, нещо като интимен враг на Volkswagen Group.
Ясно е обаче, че кандидатурата му ще има най-много символичен характер и няма никакъв шанс да се наложи срещу истинските властови отношения. Семействата Порше и Пиех ще прокарат с мнозинството от гласовете собствените си кандидати - преизбирането на Ханс Михел Пиех и Оливер Порше в Надзорния съвет са почти сигурни.
Още повече, че акционерите на VW, независимо от продължаващите последици от дизеловия скандал, имат сравнително малко причини да се оплакват от икономическото развитие на групата. Въпреки че VW трябваше да задели 30 млрд. евро за справяне със скандала с емисиите, а краят все още е непредвидим, в реалния автомобилен бизнес групата се справя сравнително добре, а много клиенти отдавна са забравили скандала, пише в свой анализ Handelsblatt.
Концернът отново леко увеличи броя на продадените миналата година превозни средства с малко под един процент до 10,8 милиона единици. Така Volkswagen отново бе в състояние да защити първото си място като най-големия световен автомобилен производител пред своите конкуренти Toyota и алианса Renault-Nissan .
Този добър резултат от продажбите вече не е очевиден в светлината на глобално слабата тенденция в световната автомобилна индустрия през 2018 година. През миналата година бяха продадени с 1% по-малко коли в глобален мащаб - 93 милиона единици.
Продължението на анализа четете в Bloomberg TV Bulgaria!
преди 5 години това че rio tinto са открили 2001 година в ядар едно от най-големите находища на литиево-натриев боросиликатен минерал , не накланя везните наникъде . там още проучват находището и мислят какво да го правят и поне в близките 5-6 години все още няма да добиват . аз ти предлагам друга тема за размисъл : защо ще строят поточна линия за сглобяване на паркетни сувчета , един автомобил предназначен основно за европейския пазар , в държава извън европейския съюз ?! държава дето в близките 10-15 години НЯМА да влезе в ЕС ?! мхммм ? виж в предния ми пост за какво иде реч като модели за сглобяване . и още един въпрос за разсъждение : защо повечето производители на авточасти дето бачкат в момента в БГ , пусат прессъобщения за разширяване на дейността ?! последна тема за размисъл : защо започнаха да намаляват държавните поръчки на стопанските факултети и пр. , а в някои случаи направо закриват държния прием , а отпускат стипендии за машиностроителни и изчислителна техника ?!п.с. когато вучич успее да събере лидерите на европа на агнешко с босилек , шопска салата и сливенска отлежала перла ... тогава ще има и там поточна линия са шкоди и сеати ... дотогава в москва да се моли на вова за газ и в пекин на си-то за заеми ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Днес одобрихме важни стратегически решения за Volkswagen Group в Надзорния съвет. Като част от нашата електрическа офанзива ние искаме да осигурим капацитета за нашите батерии чрез стратегически партньорства. "Прочетете много внимателно и запомнете това изказване. И непременно си го спомнете наесен, когато обявят, че ще правят завода в Сърбия... за да не се чудите, защо са ги избрали.Ако все пак се чудите, отворете един атлас и вижте какви полезни изкопаеми има Сърбия и дали случайно не се ползват в производството на батерии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Skoda Karoq и Seat Ateca , това са моделите дето се планират за производство :https://***.youtube.com/watch?v=xix-9z4w7jg отговор Сигнализирай за неуместен коментар