Юнайтед Груп, доставчик на телекомуникационни услуги в Югоизточна Европа, обяви официално, че е постигнато споразумение за закупуването на най-голямата българска мултиплатформена медийна компания Нова Броудкастинг Груп от Адванс Медиа груп.
Сделката се очаква да бъде приключена в началото на 2021 година, след като се получат всички необходими одобрения от регулаторните органи. Цената на сделката засега не е обявена.
Портфолиото на Нова Броудкастинг Груп се състои от 10 телевизионни канала, включително и националната Нова ТВ, най-голямата българска онлайн платформа Нетинфо, която достига до 80% от населението на България всеки месец, както и четири радио станции.
„Ние сме изключително удовлетворени от постигнатото споразумение. Купуваме успешна компания от двама уважавани предприемачи, която има голям потенциал за растеж като част от Юнайтед Груп. Покупката е в унисон с цялостната стратегия на Юнайтед Груп да се развива едновременно като телекомуникационен и медиен оператор на всички пазари, където присъстваме. Нова Броудкастинг Груп допълва съществуващите медийни канали на групата и съм убедена, че ще постигнем много добра синергия между всички тях, което ще ни даде още по-голяма възможност да инвестираме в локално съдържание и да достигнем бързо и качествено до аудиторията“, коментира главният изпълнителен директор на Юнайтед Груп госпожа Виктория Боклаг.
„Тази сделка е голям успех и чудесна възможност за NOVA, нейните зрители и клиенти. Бих искал да благодаря на всички, които ни помогнаха да развием водещата търговска медийна група в България. Сделката с Юнайтед Груп ще осигури последващото развитие на NOVA“, заяви главният изпълнителен директор на Адванс Медиа Груп Георги Домусчиев.
Инвестицията е четвъртата поред голяма сделка, откакто BC Partners придобиха Юнайтед Груп през март 2019 година. Платформата на Юнайтед Груп комбинира телекомуникационни оператори с продуценти на съдържание в страните от Югоизточна Европа като част от стратегията за едновременно развитие в телекомуникационния и медийния сектор. Компанията има над 10 млн. клиенти и 11 000 служители.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 3 години Още една стъпка към медийна концентрация. Преди 40-50 години в САЩ е имало около 200 независими медии. Сега медийните групи са 5-6 и не е ясно дали не работят в някакъв синхрон. Става въпрос за скритите послания, каквито винаги има независимо от формите. Не че няма нужда от кохерентност между хората, а тази кохерентност се създава и чрез наратива. Той е задължителен за да има общност. Въпросът винаги е бил - каква да е той. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тая компанийка не я ли въртеше сърбин, агентин на ЦъРъУ ?Или да?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тая Нова ТВ, е като *** кон, препродават я през няколко месеца, много лаладжийска телевизия, никога не ми е харесвала. отговор Сигнализирай за неуместен коментар