79
налице съществена несигурност, отнасяща се до събития или условия, които биха могли да
породят значителни съмнения относно способността на дружеството да продължи да
функционира като действащо предприятие. Ако ние достигнем до заключение, че е налице
съществена несигурност, от нас се изисква да привлечем внимание в одиторския си доклад
към свързаните с тази несигурност оповестявания във финансовия отчет или в случай че
тези оповестявания са неадекватни, да модифицираме мнението си. Нашите заключения се
основават на одиторските доказателства, получени до датата на одиторския ни доклад.
Бъдещи събития или условия обаче могат да станат причина дружеството да преустанови
функционирането си като действащо предприятие.
Оценяваме цялостното представяне, структура и съдържание на финансовия отчет,
включително оповестяванията към него, както и дали в него се представят
основополагащите сделки и събития по начин, по който се постига достоверно представяне.
Ние комуникираме с лицата, натоварени с общо управление, наред с останалите
въпроси, планирания обхват и време на изпълнение на одита и съществените констатации от
одита, включително съществени недостатъци във вътрешния контрол, които
идентифицираме по време на извършвания от нас одит.
Ние предоставяме също така на лицата, натоварени с общо управление, изявление, че
сме изпълнили приложимите етични изисквания във връзка с независимостта и че ще
комуникираме с тях всички взаимоотношения и други въпроси, които биха могли разумно да
бъдат разглеждани като имащи отношение към независимостта ни, а когато е приложимо, и
свързаните с това предпазни мерки.
Сред въпросите, комуникирани с лицата, натоварени с общо управление, ние
определяме тези въпроси, които са били с най-голяма значимост при одита на
индивидуалния финансов отчет за текущия период и които следователно са ключови
одиторски въпроси. Ние описваме тези въпроси в нашия одиторски доклад, освен в
случаите, в които закон или нормативна уредба възпрепятства публичното оповестяване на
информация за този въпрос или когато, в изключително редки случаи, ние решим, че даден
въпрос не следва да бъде комуникиран в нашия доклад, тъй като би могло разумно да се
очаква, че неблагоприятните последствия от това действие биха надвишили ползите от
гледна точка на обществения интерес от тази комуникация.
Доклад във връзка с други законови и регулаторни изисквания
1. Докладване за съответствие на електронния формат на индивидуалния
финансов отчет, включен в годишния индивидуален финансов отчет за дейността по
чл. 100н, ал. 4 от ЗППЦК с изискванията на Регламента за ЕЕЕФ
В допълнение на нашите отговорности и докладване съгласно МОС, описани по-горе в
параграф „Отговорности на одитора за одита на финансовия отчет“, ние изпълнихме и
процедурите, съгласно Указанията относно изразяване на одиторско мнение във връзка с
прилагането на единния европейски електронен формат (ЕЕЕФ) за финансовите отчети на
дружества, чиито ценни книжа са допуснати за търгуване на регулиран пазар в Европейския
съюз (ЕС) на професионалната организация на регистрираните одитори в България -
Института на дипломираните експерт-счетоводители. Тези процедури касаят проверка на
форма
́
та и дали четимата от човек част на този електронен формат съответства на
одитирания индивидуален годишен финансов отчет и изразяване на становище по
отношение на съответствието на електронния формат на индивидуалния финансов отчет на
дружеството за годината, завършваща на 31 декември 2024, приложен в електронния файл
„894500OVYSKNPYONZM26-20241231-BG-SEP“, с изискванията на Делегиран Регламент
(ЕС) 2019/815 на Комисията от 17 декември 2018 г. за допълнение на Директива
2004/109/ЕО на Европейския парламент и на Съвета чрез регулаторни технически стандарти
за определянето на единния електронен формат за отчитане („Регламент за ЕЕЕФ“). Въз
основа на тези изисквания, електронният формат на индивидуалния финансов отчет,