Page 4 of 7
Ø достигаме до заключение относно уместността на използване от страна на ръководството на
счетоводната база на основата на предположението за действащо предприятие и, на базата на
получените одиторски доказателства, относно това дали е налице съществена несигурност,
отнасяща се до събития или условия, които биха могли да породят значителни съмнения
относно способността на Дружеството да продължи да функционира като действащо
предприятие. Ако ние достигнем до заключение, че е налице съществена несигурност, от нас се
изисква да привлечем внимание в одиторския си доклад към свързаните с тази несигурност
оповестявания във финансовия отчет или в случай че тези оповестявания са неадекватни, да
модифицираме мнението си. Нашите заключения се основават на одиторските доказателства,
получени до датата на одиторския ни доклад. Бъдещи събития или условия обаче могат да
станат причина Дружеството да преустанови функционирането си като действащо предприятие.
Ø оценяваме цялостното представяне, структура и съдържание на финансовия отчет,
включително оповестяванията, и дали финансовият отчет представя основополагащите за него
сделки и събития по начин, който постига достоверно представяне.
Ние комуникираме с лицата, натоварени с общо управление, наред с останалите въпроси, планирания
обхват и време на изпълнение на одита и съществените констатации от одита, включително
съществени недостатъци във вътрешния контрол, които идентифицираме по време на извършвания от
нас одит.
Ние предоставяме също така на лицата, натоварени с общо управление, изявление, че сме изпълнили
приложимите етични изисквания във връзка с независимостта и че ще комуникираме с тях всички
взаимоотношения и други въпроси, които биха могли разумно да бъдат разглеждани като имащи
отношение към независимостта ни, а когато е приложимо, и свързаните с това предпазни мерки.
Сред въпросите, комуникирани с лицата, натоварени с общо управление, ние определяме тези въпроси,
които са били с най-голяма значимост при одита на финансовия отчет за текущия период и които
следователно са ключови одиторски въпроси. Ние описваме тези въпроси в нашия одиторски доклад,
освен в случаите, в които закон или нормативна уредба възпрепятства публичното оповестяване на
информация за този въпрос или когато, в изключително редки случаи, ние решим, че даден въпрос не
следва да бъде комуникиран в нашия доклад, тъй като би могло разумно да се очаква, че
неблагоприятните последствия от това действие биха надвишили ползите от гледна точка на
обществения интерес от тази комуникация.
Доклад във връзка с други законови и регулаторни изисквания
Допълнителни въпроси, които поставят за докладване Законът за счетоводството и Законът
за публичното предлагане на ценни книжа
В допълнение на нашите отговорности и докладване съгласно МОС, описани по-горе в раздела „Друга
информация, различна от финансовия отчет и одиторския доклад върху него“ по отношение на доклада
за дейността и декларацията за корпоративно управление, , ние изпълнихме и процедурите, добавени
към изискваните по МОС, съгласно „Указания относно нови и разширени одиторски доклади и
комуникация от страна на одитора" на професионалната организация на регистрираните одитори в
България, Института на дипломираните експерт-счетоводители (ИДЕС)“. Тези процедури касаят
проверки за наличието, както и проверки на формата и съдържанието на тази друга информация с цел
да ни подпомогнат във формиране на становище относно това дали другата информация включва
оповестяванията и докладванията, предвидени в Глава седма от Закона за счетоводството и в Закона за
публичното предлагане на ценни книжа, (чл. 100н, ал. 10 от ЗППЦК във връзка с чл. 100н, ал. 8, т. 3 и 4,
чл.100н ал.13 от ЗППЦК във връзка с чл. 116в ал.1 от ЗППЦК), приложими в България.