2
• взема всички решения, които не са в изричната компетентност на Общото събрание на
акционерите;
• приема и предлага за одобрение от Общото събрание на акционерите годишния
счетоводен отчет и доклада за дейността на Дружеството;
• въз основа на финансовите резултати от дейността на Дружеството в края на
счетоводната година, прави предложение за разпределение на печалбата;
3. Система за вътрешен контрол (информация по чл. 100н, ал. 8, т. 3 от ЗППЦК)
3.1. В „Добруджа холдинг” АД е установена система за вътрешен контрол, целта на която е да
защитава интересите и правата на акционерите, запазване на активите, чрез предотвратяване,
разкриване и отстраняване на нарушения на съществуващите изисквания и техните причини.
3.2. Системата за вътрешен контрол в Дружеството се прилага за постигане на
стратегическите цели, повишаване на операционната ефективност, снижаване на рисковете,
осигуряване на надеждността и достоверността на отчетността, и съответствие с нормативните
изисквания.
3.3. Участници в системата за вътрешен контрол, които осъществяват контролна дейност на
различни равнища, са ръководството на Дружеството.
3.4. Контролните функции на участниците в системата за вътрешен контрол са
регламентирани със Заповед за система за управление на Дружеството и индивидуално
определени в длъжностните характеристики.
4. Система за управление на рисковете (информация по чл. 100н, ал. 8, т. 3 от ЗППЦК)
4.1. Ръководството на Дружеството се стреми да развива активно управление на риска, като за
целта е внедрило система за управление на рисковете и насочва усилията си за нейното
подобряване в съответствие с най- добрите международни практики.
4.2. Системата за управление на риска определя правомощията в системата на Дружеството,
организацията и реда за взаимодействие при управление на рисковете, анализ и оценка на
информация, свързана с рисковете, изготвяне на периодична отчетност на управление на
рисковете, включваща ведомости на рискове, регистър на рискове с приложения – карта с
рискове (графично представяне на вероятността и размера на последиците от рискове, дърво
на рисковете (съвкупност на идентифицираните рискове), обосноваващи материали.
4.3. Управлението на риска в „Добруджа холдинг” АД се осъществява от служителите на
всички нива на управление и е неразделна част от производствено-стопанските дейности, и
системата за корпоративно управление на Дружеството. В „Добруджа холдинг” АД
управлението на риска се извършва в съответствие с утвърдена методология, определяща
изисквания към идентификацията, описанието и оценката на риска, начина на реагиране на
риска, разработване, реализиране и мониторинг на изпълнението на мероприятия за
въздействие върху риска.
5. Защита правата на акционерите
5.1. „Добруджа холдинг” АД гарантира равно поставеното третиране на всички акционери,
включително миноритарните и чуждестранните акционери, и защитаване на техните права.
5.2. За удовлетворяване потребностите на акционерите и инвеститорите относно получаване
на пълна, актуална и достоверна информация за дейността, Дружеството прилага
корпоративна информационна политика и предоставя необходимата информация в
съответствие със законовите изисквания на Република България в съответните направления.
5.3. „Добруджа холдинг” АД се ръководи от приложимите изисквания на българското
законодателство по отношение на задължителното разкриване на информация в указаните
обеми, ред и срокове - данни за Дружеството, данни за акционерната структура,
устройствените актове на Дружеството, данни за управителните органи, годишни финансови
отчети, материали за предстоящите общи събрания на акционерите на Дружеството,
информация за околната среда, представляваща обществен интерес.