84
електронния формат на индивидуалния финансов отчет на дружеството за годината,
завършваща на 31 декември 2022, приложен в електронния файл
„894500OVYSKNPYONZM26-20221231-BG-SEP“, с изискванията на Делегиран Регламент
(ЕС) 2019/815 на Комисията от 17 декември 2018 г. за допълнение на Директива 2004/109/ЕО
на Европейския парламент и на Съвета чрез регулаторни технически стандарти за
определянето на единния електронен формат за отчитане („Регламент за ЕЕЕФ“). Въз основа
на тези изисквания, електронният формат на индивидуалния финансов отчет, включен в
годишния индивидуален отчет за дейността по чл. 100н, ал. 4 от ЗППЦК, трябва да бъде
представен в XHTML формат.
Ръководството на дружеството е отговорно за прилагането на изискванията на Регламента
за ЕЕЕФ при изготвяне на електронния формат на индивидуалния финансов отчет.
Нашето становище е само по отношение на електронния формат на индивидуалния
финансов отчет, приложен в електронния файл „894500OVYSKNPYONZM26-20221231-BG-
SEP“, и не обхваща другата информация, включена в годишния индивидуален финансов отчет
за дейността по чл. 100н, ал. 4 от ЗППЦК.
На базата на извършените процедури, нашето мнение е, че електронният формат на
индивидуалния финансов отчет на дружеството за годината, завършваща на 31 декември 2022,
съдържащ се в приложения електронен файл „894500OVYSKNPYONZM26-20221231-BG-
SEP.xhtml“, е изготвен във всички съществени аспекти в съответствие с изискванията на
Регламента за ЕЕЕФ.
2. Допълнителни въпроси, които поставят за докладване Законът за счетоводството
и Законът за публичното предлагане на ценни книжа
В допълнение на нашите отговорности и докладване съгласно МОС, описани по-горе в
параграф „Друга информация, различна от финансовия отчет и одиторския доклад върху
него“ по отношение на доклада за дейността, декларацията за корпоративно управление,
нефинансовата декларация и доклада за изпълнение на политиката за възнагражденията, ние
изпълнихме и процедурите, добавени към изискваните по МОС, съгласно Указанията на
професионалната организация на дипломираните експерт-счетоводители и регистрираните
одитори в България – Институт на дипломираните експерт-счетоводители. Тези процедури
касаят проверки за наличието, както и проверки на формата и съдържанието на тази друга
информация с цел да ни подпомогнат във формиране на становища за това дали тя включва
оповестяванията и докладванията, предвидени в Глава седма от Закона за счетоводството,
както и в Закона за публичното предлагане на ценни книжа (чл. 100н, ал. 10 от ЗППЦК във
връзка с чл. 100н, ал. 8, т. 3 и 4 от ЗППЦК), приети за приложение в България.
2.1. Становище във връзка с чл. 37, ал. 6 от Закона за счетоводството
На базата на извършените процедури, нашето становище е, че:
а) Информацията, включена в доклада за дейността за финансовата година, за която е
изготвен финансовият отчет, съответства на финансовия отчет, но само като се има предвид
изразеното от нас по-горе квалифицирано мнение.
б) Докладът за дейността е изготвен в съответствие с изискванията на Глава седма от
Закона за счетоводството, както и на чл. 100н., ал. 7, т. 2 от Закона за публично предлагане на
ценни книжа.
в) В декларацията за корпоративно управление за годината, за която е изготвен
финансовият отчет, е представена изискваната съгласно Глава седма от Закона за
счетоводството и чл. 100н, ал. 8 от Закона за публичното предлагане на ценни книжа
информация.
г) Докладът за изпълнение на политиката за възнагражденията за финансовата година, за
която е изготвен финансовият отчет, е предоставен и отговаря на изискванията, определени в
наредбата по чл. 116в, ал. 1 от Закона за публичното предлагане на ценни книжа.